|
|||
|
|||
Hjälp med färja Rhodos - Amorgos
Hej,
Vi ska semestra i Grekland i sommar och har problem att hitta färjeförbindelser mellan Rhodos (som vi flyger till och från) och Amorgos. Gjorde en liknande resa förra året då åkte vi med BlueStar, nu verkar det som att den linjen är nerlagd och vi har svårt att hitta alternativ. Vi har även tänkt besöka några andra öar men vi känner oss mer flexibla med vilka det blir. Just Amorgos tycker vi så otroligt bra om och vill väldigt gärna dit igen. Alla tips, råd, förslag om hur vi ska lägga upp vår rutt välkomnas! |
|
||||
|
||||
Sv: Hjälp med färja Rhodos - Amorgos
Det går att åka från Rhodos till Astypalea med Blue Star, och från Astypalea till Amorgos, också med Blue Star. Men då måste ni stanna en natt på Astypalea och jag läst tidtabellen rätt.
|
|
|||
|
|||
Ni kan ta färja från Rhodos via:
Milos (varje Söndag med F/B Prevelis 02.00, framme 01.45 på Måndagen) och ta en Super jet 2 dagar senare (Onsdag 09.40) Syros (varje Tisdag, Torsdag, Söndag 17.00, framme dagen efter 02.05 - Blue Star Ferries) Från Syros ta Aqua Spirit som går Måndag kl 07.00, eller Blue Star Paros som går tisdagar 21.25 eller F/B Artemis som går Fredagar 07.00 eller Söndagar då både F/B Artemis går 07.00 OCH Blue Star Paros 21.25 Denna rutten funkar ju utmärkt utan övernattning om ni åker från Rhodos Söndagar eller Fredagar, lite väntan i hamnen bara...! All info hittade jag på www.ferries.gr Ingela Senast redigerad av Ingela A den 2012-06-19 klockan 15:13. |
|
||||
|
||||
Inget jag skulle rekomendera!
|
|
|