Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-26, 09:28
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Skönt-ont

Nu längtar jag så att det gör ont. Aldrig har väl 4 dagar känts så långa... Men på lördag är vi där! Tinos är första anhalt och det känns som att Kythnos är nr 2. Sen lite mer öppet innan hemfärd från Santorini. Kanske blir det Milos, eller Folegandros, eller Serifos, eller Sifnos, eller Sikinos... Vi låter känslan och färjorna styra!
Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 10:23
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Sv: Skönt-ont

Visst är det märkligt att fyra dagar kan kännas så långa ... Medan veckor i Grekland bara flyger iväg.

Hälsningar sjöborren ... Som önskar dig/er några härliga veckor i grekiska ö-världen.
Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 10:44
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Bea Visa inlägg
Nu längtar jag så att det gör ont.
Förstår det. Inte minst med det vädret vi har nu. I Grekland är det varmt. Delar av landet får upp till 40 gr idag, andra delar (som Kykladerna) får bara 35 gr.
Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 13:31
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Förstår det. Inte minst med det vädret vi har nu. I Grekland är det varmt. Delar av landet får upp till 40 gr idag, andra delar (som Kykladerna) får bara 35 gr.
Åja väder och väder här har det inte regnat många droppar de sista veckorna. Snart är det dags för brandriskvarning. Nästan så att vi dansar regndansen nu när det finns moln på himlen. Riktigt go sommarvärme för en dag på stranden är det dock lite ont om men midsommarhelgen var fin och kanske har vi Sveriges bästa väder.

Eva
Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 14:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Åja väder och väder här har det inte regnat många droppar de sista veckorna. Snart är det dags för brandriskvarning.
Jag tänkte främst på de som bor i Småland och uppåt Mälardalen som slagit det ena regnrekordet efter det andra. Vi har haft fantastiskt väder, och eldningsförbud. Tre dagars regn sedan mitten av maj. Nu skiner solen och det är drygt 20 grader. Men igår öste regnet ned. Gick inte att vara ute.
Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 14:49
Mats Fredssons avatar
Mats Fredsson Mats Fredsson är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag tänkte främst på de som bor i Småland och uppåt Mälardalen som slagit det ena regnrekordet efter det andra.
Men, just nu regnar det inte i Stockholm. Har faktiskt inte regnat på minst en halvtimme...
Tur att man bara är här 4 dagar i veckan!

(Å andra sidan regnade det som f-n hemma på Öland senast igår...)

Kan lova att vi också har skönt-ont längtan till Grekland, värme och sol! Aktuell temperatur just nu på Leros: 30 °C

13 dagar kvar!
Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 15:47
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Umeå har haft sämsta våren. Lite sol har värmt våra hjärtan (men inte våra kroppar) den sista veckan... Nu regnar det igen! Hoppas på en bättre avslutning av sommaren. Men först - Grekland!
Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 16:34
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Bea Visa inlägg
Umeå har haft sämsta våren. Lite sol har värmt våra hjärtan (men inte våra kroppar) den sista veckan... Nu regnar det igen! Hoppas på en bättre avslutning av sommaren. Men först - Grekland!
Våren kan jag hålla med dig om men regnar igen inte här hos mig i Umeå. En riktig skur under flera veckor och några ynkliga droppar idag.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:27.