|
|||
|
|||
Sv: Forex
Det var den artikeln som Hellen länkade till som jag svarade på. Upptäckte dock nu att den inte är identisk (fast snarlik) med den som publicerades i pappers-gp i lördags (16/6). Därtill författad av en annan person. Det var alltså pappersvarianten jag reagerade på i helgen och letade i måndags upp en helgartikel på web-gp och trodde det var samma och skickade till den som skrivit den. Nu har jag emellertid även skickat en kopia till författaren av den som stod i pappers-gp. Fast just den varianten kan jag alltså inte hitta på web-gp. Hänger ni med?
Jag vet inte, jag kanske ser spöken (och ingen jättemörk skugga över de som står som författare till artiklarna), men jag vet ju att det förekommer att diverse företag och pr-firmor "planterar" olika till synes oberoende och seriösa artiklar i dagspress och annan media och får det att se ut som en objektiv artikel (vad nu det betyder, jag tror inte det existerar något som en hundraprocentigt objektiv tidningsartikel, möjligtvis resultatbörsen i sportdelen, men det kan väl knappast klassas som artikel). Den artikel Hasse länkade till är ju också lite lik, fast ett par veckor äldre. Och lite mer balanserad, tycker jag. Senast redigerad av Charleston den 2012-06-20 klockan 11:36. |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén- "vad vore livet utan lite detektivarbete" |
|
||||
|
||||
Det ska bli intressant att höra vad du kommer fram till.
|
|
||||
|
||||
Nope, jag gick bet.
Papperstidningen och E-GPs artikel är exakt lika dana och ser ut så här: http://www.e-pages.dk/goteborgsposte...2/?query=Forex Ser nu att den inte går att länka, jag släpper det |
|
||||
|
||||
Jag har några andra frågor som du kanske kan lösa, du som gillar detektivarbete. Men frågorna får jag nog vänta med till efter midsommar.
|
|
||||
|
||||
Jag löser det mesta, fråga på bara
|
|
||||
|
||||
Forex får kritik nu även från charterbolagen.
Apollo funderar på att anmäla Forex till marknadsdomstolen ... http://vagabond.se/Redaktionellt/Nyh...landsannonser/ |
|
|