Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-24, 09:49
Eva K Eva K är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011
Standard Kalives/Almyrida

Hej !

Funderar på att åka till Almyrida el Kalives. Har kollat på två olika hotell Kalives Beach el Almyrida resort. Vad kan ni berätta om de olika byarna och hur är de olika hotellen ? Känner mig rådvill....

Mvh // Eva
Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 22:05
JohanE JohanE är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010
Standard Sv: Kalives/Almyrida

Hej,

Var 9-16/6 i Almyrida. Bodde på Dunes bar & apartments. Suveränt boende (två sovrum + kök + pool) för 225€/vecka, en pool som visserligen delas med lunchgäster men under vår vecka var det totalt en familj som åt vid/använde poolen. Almyrida är annars trevligt, perfekt sandstrand för små barn.

Bodde sedan på Kalives Beach Hotel 23-26/6. Riktigt dåligt hotell: smutsig pool, mängder med damm under sängarna, utlovad WIFI nådde inte vårt rum mot gatan, otrevlig personal. Prova något annat

Generellt tror jag det finns fler boende med pool i Almyrida om man vill ha detta. Niriides och Gianna apartments såg ut att vara två trevliga ställen att bo på med pool.

Stranden i Kalives är helt ok men inte lika skyddad från vågor som den i Almyrida. Våra barn (3 och 5) föredrog stranden i Almyrida där dom kunde leka i vattenbrynet själva utan risk för vågor. För små barn är dock stränderna i både Almyrida och Kalives enligt mig mycket bättre än exempelvis Agia Marina som kan ha ganska stora vågor (kul för större barn och vuxna)
Svara med citat
Gammal 2012-07-02, 12:17
Kattas avatar
Katta Katta är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av JohanE Visa inlägg
Bodde sedan på Kalives Beach Hotel 23-26/6. Riktigt dåligt hotell: smutsig pool, mängder med damm under sängarna, utlovad WIFI nådde inte vårt rum mot gatan, otrevlig personal. Prova något annat
Oj, då! Det lät ju inte så kul...smuts och snusk är inte roligt alls!

Jag som lusläser ALLT om Kalives just nu eftersom vi ska åka dit i mitten av aug, har nästan bara sett bra omdömen från detta hotell. Nu har inte vi bokat just DET hotellet, utan ett lite utanför byn..
Men så är det, alla är vi olika och har olika uppfattning om saker och ting!
Vad jag förstod så gillade ni stranden bättre i Almirida, men resten då? Restaurangbesök, människorna (förutom hotellet då...), byn osv. Vilket utav de bägge ställena trivdes NI bäst i? "Vann" Almirida även där?

/Katta
Svara med citat
Gammal 2012-07-02, 12:45
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Katta Visa inlägg
Oj, då! Det lät ju inte så kul...smuts och snusk är inte roligt alls!

Jag som lusläser ALLT om Kalives just nu eftersom vi ska åka dit i mitten av aug, har nästan bara sett bra omdömen från detta hotell. Nu har inte vi bokat just DET hotellet, utan ett lite utanför byn..
Men så är det, alla är vi olika och har olika uppfattning om saker och ting!
Vad jag förstod så gillade ni stranden bättre i Almirida, men resten då? Restaurangbesök, människorna (förutom hotellet då...), byn osv. Vilket utav de bägge ställena trivdes NI bäst i? "Vann" Almirida även där?

/Katta
Har precis varit i Apokoronas, distriktet dit Kalyves hör.
Det är ett helt underbart område, mycket vackert och med trevlig befolkning.
Besöker man de lokala ställena så blir njutningen stor.
Det var ett ställe som kändes lie fel för oss, det var det stora hotellet.
De små byarna som ligger runt omkring är fantastiska, tänker bla på Aptera (Megala Chorafia), ta en helkväll däroch låt tiden stå stilla (taxi är ganska billigt). Sedan tänker jag på den undersköna byn Plaka, ta en helkväll där också.
Vi älskar sydkusten och tycker den har allt vi söker, men Apokoronas är minst lika härligt.

Paul
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:21.