|
||||
|
||||
Indenrigs Athen - Naxos sidst i maj
Hvis jeg kun har håndbagage, kan jeg så nå flyet kl. 14:00 til Naxos, når flyet fra CPH lander 13:05?
Er der nogen, der har positive erfaringer /Mette |
|
|||
|
|||
Sv: Indenrigs Athen - Naxos sidst i maj
OM SAS-flyget landar i tid så hinner du checka in på flyget till Naxos.
|
|
||||
|
||||
3. AIRPORT CHECK-IN At Greek airports, check-in begins 2 hours before departure. Entry to the departure halls must have been completed at least 35 minutes before the departure of domestic flights and 45 minutes before international flights. Olympics incheckning stänger 35 min innan avgång ! Så landar du 13.05 tar det minst 15-20 min innan du kommer av flygplanet och in i transferbussen ! Sen ska du bussas in till terminalen, lägg till minst 15 min innan du är vid incheck ! Tajt blir det ! / Tom |
|
||||
|
||||
Tak for svar. Jeg kan godt se at det bliver tajt. Men nu satser jeg, så må det briste eller bære.
Jeg kan gøre en web-check-in op til 24 timer før, have håndbagage med fra CPH, som måske skal "checkes-in" i Athen, fordi flyet er så lille. Men der findes bagagedrop, hvis man har gjort en web-check-in - og det går lidt hurtigere end vanlig check-in. Så jeg tror og håber /Mette |
|
|||
|
|||
Föra året när jag flög till Naxos hade jag gjort en webcheckin på Olympic, men det tog ca 15 minuter i kö till baggagedropen på Atens flygplats. Fick dock ta med handbaggaget in i flyget vill jag minnas, Låter verkligen i tightaste laget med 55 minuter transfer, lite motvind el liknande och de är nog kört,
|
|
||||
|
||||
Uf ja, jeg ved at det er tight... Men med tanke på, at jeg kommer frem kl. 0.10 om natten med BS, så satser jeg, og håber på vi har medvind.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Med kun håndbaggasje (og uten transferbuss) og selvsagt uten forsinkelser tror jeg Mette rekker dette fint |
|
||||
|
||||
Tak Kari, du giver mig håb
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det vil være godt at vide, så jeg ikke er helt uforberedt, når jeg ankommer til Athen. Sætter pris på din hjælp! |
|
|||
|
|||
Jeg har flydd et utall ganger til Athen (mest med KLM men også med SAS), og bare én gang har det blitt benyttet transferbuss.
Jeg har aldri fløyet videre direkte etter ankomst i Athen, men noen passkontroll må du uansett ikke gjennom siden du kommer fra et EU-land. Kanskje unødvendig å si: husk å ikke følge strømmen av passasjerer fra flyet ditt, men sjekk gate'n så snart du ser en tavle med flyavganger, og gå direkte til gaten din. Det er flere områder med sikkerhetskontroll i Athen, alle tilknyttet sin egen gruppe gater. Gi beskjed til flyplasspersonalet som pleier å stå ved inngangen til sikkerhetskontrollene om det er mye kø/du har liten tid, så bør de plassere deg først i køen. |
|
||||
|
||||
Tak Admirala, det er nyttig oplysning ...
|
|
||||
|
||||
Jag menar givetvis transfer mellan flygplanet och terminalen !
/Tom |
|
|||
|
|||
Ja, vi skjønte det
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Så er jeg tilbage...
Efter ha' gjort en webcheck-in til Naxos, og kun med håndbagage, var 1 time rigeligt med tid. Gik i transit, og det tog 10 min. at gå fra den ene gate til den anden. No problem /Mette |
|
|