Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-09, 11:06
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Vi har varit i Plakias

Tack för infon, Hasse! Vi ska till området senare i höst. Vi ska spendera en del tid i Mirthios. Där ska det enligt uppgift finnas ett par tavernor, som är bra. Åt du på någon där? Nåt bra ställe i Plakias, som du kan rekommendera?
Det här med blåsten oroar lite. Blåser det alltid runt Plakias, eller är det koncentrerat till viss tid på året? Ett år var vi vid Falassarna och då blåste det så mycket att vi fick ta skydd, för att inte bli helt sandblästrade.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2012-07-12, 21:54
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vi har varit i Plakias

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Vi ska spendera en del tid i Mirthios. Där ska det enligt uppgift finnas ett par tavernor, som är bra. Åt du på någon där? Nåt bra ställe i Plakias, som du kan rekommendera?
/Netwolf

Om ni ska spendera mer tid i Mirthios än 2 dygn så lär ni få göra repris på de båda tavernorna som finns där. Ja vi såg i alla fall endast två, en som jag översatte som jag tror blev "Plateia". Den åt vi middag på, blandade smårätter och det var klart godkänt men inget wow. Den andra heter Vrisi och ska tydligen ha ett väldigt gott rykte i trakten. Där åt vi inte men drack en retsina, lite kul ställe, småtrendigt.

Favoriter och absolut toppkvalitet på maten i Plakias fick på "Sofia" respektive "Gorgona". Båda ligger "mitt i smeten", Plakias har bara en gata där alla tavernor ligger. En fantastisk Giouvetsi åt jag på "Mousses" men där är servicen och intresset för kunder usel. Prova definitivt "Kri-Kri" där en hel familj svärmar runt hela tavernan med trevlig och vänlig service. Åt för lite där för att bedöma rättvist. En lunch och en middag bestående av mixed grill som var så där. "Lysseos" har bra kötträtter och där finns en äldre "svensk" kvinna, född i Grekland som gillar att man pratar lite svenska med henne.

Västerut mot Soudastranden finns ett par ställen där "Apanemo" är en. De har ett helt fantastiskt vitlöksbröd som man inte behöver beställa, det bara dyker upp ändå. Bra mat för övrigt där.

Det finns tavernor i överflöd i Plakias !!

/Hasse
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:54.