Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-10-22, 20:34
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Kristinas Rum

Hej!
Är de någon som vet, på ett ungefär, vad det kostar på Kristinas rum på Rhodos i slutet av juni fram till mitten av juli? Priset avser två personer. Jag har varit inne och tittat på deras hemsida. Är det så att alla gästerna delar på den stora terassen? Jag uppfattade så, kanske jag har fel.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-10-23, 08:56
Cattis66 Cattis66 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 28
Standard Sv: Kristinas Rum

Hej!
Jag skrev och frågade för några veckor sedan på ett rum för två i början av juni och då skulle det kosta 500 kr /natt.
Mvh
Catharina
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-10-23, 11:30
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: Kristinas Rum

Det låter helt ok! Kanske får man räkna med en eller två hundralappar till i början av juli månad.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-10-23, 12:08
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Kristinas Rum

Kontakta Ann-Kristin som har Kristinas Rum ang. priset, då får du veta precis vad som gäller för aktuell period.
Terrassen är för alla, men de som bor på markplan använder kanske platsen på bottenplan. Uppe vid den stora terrassen tror jag det var tre rum, men som sagt, alla kan använda terrassen om de vill.
Utanför varje rum fanns litet bord och ett par stolar, om man ville sitta lite mer för sig själv, men när vi var där (i slutet av april) så hade vi terrassen och hotellet stort sett för oss själva.
Kristinas Rum ligger mysigt i gamla omgivningar i Rhodos stad och vi tyckte det var charmigt och hemtrevligt, rekommenderar gärna stället!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-10-23, 15:41
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: Kristinas Rum

Hur är det med parkering vid Kristinas? Det kanske är svårt var man än bor i gamla stan...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-10-23, 16:25
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 915
Standard Sv: Kristinas Rum

Man får parkera utanför murarna till gamla stan men det är inte långt att gå om man parkerar åt stadionhållet. Tänk bara på att det är marknad 2ggr i veckan där och då bör man flytta bilen. Ann-Kristin vet och kan visa er. Det är ett mycket trevligt boende!
//maji
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-12-02, 15:03
RhodosStad RhodosStad är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Visby
Inlägg: 120
Standard Sv: Kristinas Rum

Hej
Hittade rummet på Google

http://kristinasrooms.com/?lang=se
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-02-22, 09:33
LinaLill LinaLill är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 1
Standard Sv: Kristinas Rum

Hej! Kristina svarar säkert på alla frågor ang. parkering osv. Vad gäller priset tycker jag att det är ok. När vi var där senast förra sommaren tyckte jag att det var lite nonchalant skött.. Kristina själv var inte där utan det var någon yngre man som skötte allt istället.. Vi fick inte det bemötandet vi är van att få .. Tråkigt! Får kanske se oss om efter ett annat ställe på Rhodos.. eller så ger vi Kristinas en chans till..För miljön är ju oslagbar! / Lina
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-02-22, 09:45
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 537
Standard Sv: Kristinas Rum

Citat:
Ursprungligen postat av LinaLill Visa inlägg
Kristina själv var inte där utan det var någon yngre man som skötte allt istället...
Jag skulle tro att det var hennes son.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-02-22, 19:01
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Kristinas Rum

Har mejlat Kristina då vi tänkte bo en natt i slutet av maj 50 euro per
natt 3500 för en vecka.Kanske lite dyrare i slutet av Juni.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-07-09, 22:32
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 591
Standard Sv: Kristinas Rum

Citat:
Ursprungligen postat av LinaLill Visa inlägg
När vi var där senast förra sommaren tyckte jag att det var lite nonchalant skött.. Kristina själv var inte där utan det var någon yngre man som skötte allt istället.. Vi fick inte det bemötandet vi är van att få .. Tråkigt! Får kanske se oss om efter ett annat ställe på Rhodos.. eller så ger vi Kristinas en chans till..För miljön är ju oslagbar! / Lina

Det är numera hennes son Johan som sköter stället. Vi bodde där vid två tillfällen på vår luff och vi blev väldigt bra bemötta. Vi fick god hjälp och ett trevligt bemötande. Vi kan inget annat än att rekommendera boendet!

/Ofelia
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-07-12, 17:52
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Kristinas Rum

Vi bodde på Christinas påsken 2011. Sonen med flickvän som skötte stället, men vi träffade även Ann-Christine. Vi var nöjda, tyckte att dom var hjälpsamma, trevliga och kom med bra tips.

Sen tänker jag att man kanske inte som pensionatsinnehavare har en formtopp 365 dagar om året. (Eller som gäst?? )
Stressigt, nya gäster hela tiden - hur entusiastisk orkar man vara varje gång?
Aina
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT