![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi flyger till Skiathos nu på lördag och ska bo på hotell Rea. Hur är prisläget,har det blivit dyrare nu när grekland inte har så bra ekonomi. Vad kostar en middag, bussbiljett, solstolar?
|
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Min upplevelse är att frukt och grönsaker i butik har alltid varit dyrt...
|
|
||||
|
||||
![]()
Även jag har precis varit på Skiathos. Upplevde precis samma, inga stora förändringar för maten. Tycker det är bra priser på många restauranger. Om du ska bo på hotell Rea kommer du ta bussen från busshållsplats 5. Vi åkte därifrån till Koukounaries (ändhållplatsen 26) nästan varje dag. 1.8 Euro/person. Taxi blev det även några dagar när vi inte orkade trängas på bussen, går nästan alltid att få en bil för 10 Euro, vilket är väldigt bra pris om man är en full bil.
Åh, jag vill redan tillbaka ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tycker att jag känner igen 1,80€ för bussresan till Koukounaries från förra året. Har faktiskt aldrig åkt taxi från meg ammos ut till Koukounaries men det stannade taxibilar och ville köra mig dit för 15€ vilket jag tackade nej till så jag tycker isåfall att 10 € är vettigt. 10€ brukar jag dock betala från flygplatsen till hotellet i meg ammos.
K - som har sjukt mycket längtan efter Grekland, 2 månader kvar... |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg holder med Klick, frukt og grønt har alltid kostet mye
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Det finns en taxistation nere i nya hamnen. Annars gå ut och vinka på gatan bara. Inte ovanligt att dela taxi med andra. Tex kan chaufförens gamla mamma sitta i framsätet ![]() Ni kan även testa att göra upp om att bli hämtade en viss tid av samma chaufför. Senast redigerad av jeabys den 2012-07-17 klockan 09:42. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Jeabys!
|
|
|||
|
|||
![]()
När vi var på Skiathos för något år sedan och stod och väntade på bussen för att åka hem från stränderna kom det hela tiden taxibilar och frågade om vi ville ta taxi i stället. Nu var detta i och för sig i juni månad och inte direkt under högsäsong. Men bussarna var knökfulla ändå
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Oväntat lugnt på bussarna i månadsskiftet juni/juli i år. Hörde att de planerade att sätta in extrabussar under högsäsongen för att motverka ev. trängsel.
|
![]() |
|
|