![]() |
|
||||
|
||||
![]()
tog en avstickare på väg hem från elafonissi och fann milia, ekobyn på toppen av berget , här känner man sig liten i det stora ... Vilken fantastisk plats !
|
|
||||
|
||||
![]()
Den byn får du gärna berätta mycket om. Har drömt om att åka dit men gissar att det inte blir av. Kör inte bil utomlands och föredrar mindre öar där det är enkelt att vandra och åka lokalbuss utan allt för mycket krångel.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Om ni stannar över natten komma ni tycka att det är en ännu mer fantastisk plats!
|
|
||||
|
||||
![]()
Fanns ingen möjlighet att övernatta den här gången , men en plan för framtiden alla gånger! Är väldigt glad att vi tog oss tiden att leta reda på milia , har varit nyfiken länge och det var väl värt den något mödosamma bilfärden - smal slingrig väg med dramatiska stup och fantastisk utsikt ! Nu är vi tillbaka i Rethymno där värmen slagit klorna i staden , vilken skillnad mot södra Kreta som allt mer tar sin plats i våra hjärtan! Rethymno börjar mer och mer bli en plats att besöka vår och höst och i kortare perioder har vi märkt !
|
|
||||
|
||||
![]()
Hoppas att ni gör det. Kvällarna på tavernen är magiska. Att sitta där med tända ljus och äta deras fantastiska mat är något man lever på hela vintern. För att inte tala om sitta och titta på stjärnorna från altanen. Jag har bara sett något liknade när jag sovit i öknar.
|
|
|||
|
|||
![]()
Det låter helt underbart med Milia. Man blir nästan frustrerad över hur många platser man borde besöka innan man dör
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med, Milia är fantastiskt! Vi var bjudna på bröllop dit förra sommaren med fest två kvällar så vi sov 2 nätter där.
Det enda jag inte gillade var vägen dit. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Precis som du ogillar jag vägen dit, i alla fall delar av den. Vi fick möte där det var som smalast, och det var inte roligt. ![]() Här finns kort info om Milia. |
|
|||
|
|||
![]()
Er ikke dette; http://www.milia.gr/EN/index.html hjemmesiden til dette stedet?
Har hatt det liggende lenge på mine favoritter som et sted å finne ut mere om og å besøke, men ikke kommet så langt enda. |
![]() |
|
|