![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag har rest till Grekland sedan 1981. Hur underbart Grekland än är kommer alltid finnas orter som är mer turistiga än andra, det är ju på samma sätt runt hela medelhavet. Men även Rhodos och Kreta kan vara helt underbara om man är inställd på vad man vill göra och känner till öarna. Jag ska åka till Parga för första gången och hoppas att jag möter underbara människor och hittar mysiga tavernor, jag brukar göra det även de gånger jag åkt till "turistiska ställen".
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är stor skillnad på Parga och andra turistorter beronde på om det är låg eller högsäsong. En av fördelarna med Parga är de fantastiska omgivningarna och den vackra naturen. Parga är också en levande stad vilket är ett plus även om den i mina ögon är för exploaterad. Det jag gillar minst i Grekland är orter som inte har vanliga grekiska bostadskvarter och vanligt grekiskt vardagsliv och det finns här. Sen är inte staden så stor vilket också är en fördel i mina ögon. Jag vill ha det lugnt på semestern och åker inte gärna till större eller mellanstora städer på min semester. Missa inte att vandra i Pargas omgivningar och njuta av de vackra olivlundarna.
Eva |
![]() |
|
|