|
|||
|
|||
Bruce Springsteen i Göteborg 27/7 o 28/7 2012
Bruce Springsteen i Göteborg
Ikväll smäller det. Efter 4 år är han tillbaka på Ullevi. Om det blir ett nytt segertåg vet man inte men förutsättningarna finns. För fyra år sedan kände jag väl till några av hans låtar men inte så mycket mer. Jag lade mig helt platt. Jag var besegrad. Idag, fyra år senare, får jag fortfarande rysningar når jag tänker tillbaka på den sagolika kvällen. Hur blir det ikväll och imorgon? Vi är nog ca 70000 som inte kommer att titta på OS-invigningen ikväll. Vi kommer inte att sakna den ett dugg. Vi är på happening på Ullevi. /pawik |
|
||||
|
||||
Sv: Bruce Springsteen i Göteborg 27/7 o 28/7 2012
Var där. Min första konsert med Bruce och jag är helt lyrisk. Redan under första låten fick jag torka en tår i ögonvrån. Vilken känsla o glädje killen har.
|
|
||||
|
||||
Jag var där igår kväll...en underbar kväll!
|
|
|||
|
|||
Visst det var häftigt. Som vanligt. Bruce levererade.
Jag satt högt uppe på före detta ståplatsläkaren. Jag trodde faktiskt han skulle lyckas rasera läkaren. Funderade nästan på att gå i förväg på slutet. Läktaren gungade märkbart. En sådan här konsert (3 tim 43 min) är en totalupplevelse och den kan väl inte övertrffas ikväll, eller...? Det har börjat regna i Göteborg nu men jag har biljett till ikväll också. Sedan behöver jag lite semester så pensionär jag är. /pawik Senast redigerad av pawik den 2012-07-28 klockan 12:11. |
|
||||
|
||||
Var på Ullevi i kväll igen. En konsert helt olik den igår. Jag är fortfarande lyrisk. När det gäller tårarna höll jag mig ända till The River, då gick det inte att hejda längre, då kom de hejdlöst, så vackert.
// KR |
|
||||
|
||||
Var också där igår kväll igen! Helt fantastisk man blir helt lycklig!_
Han spelar timme efter timme låt efter låt alla helt otroligt bra och ändå går man hem med en lista på fler man velat höra. Jag var första gången på hans konsert, midsommardagen 2003. Minns att jag tänkte där då den kvällen, att vad som än händer den här sommaren, så kan inget bli bättre än det här! |
|
||||
|
||||
Jag var inte på konsererna men träffade på Bruce ändå vid hotellet där han bode.
PANAKAKIS |
|
||||
|
||||
Ni som missade fredagens konsert, lyssna njut o känn in. Redan här under första låten kapitulerade jag.
// KR http://www.youtube.com/watch?v=jk3X_IUbKU0 |
|
||||
|
||||
Det förstår jag, trots dålig kvalité på videon. Vilket ös det måste ha varit!
|
|
|