Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-06, 12:43
Terre Terre är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Tips om Votsalakia

Hej hej

På söndag går äntligen årets Greklandsresa av stapeln , denna gång till Samos och byn Votalakia.

Nu undrar jag om det är någon som kan tipsa om ett bra gyrosställe just i Votsalakia? Tar även tacksamt emot tips om andra bra restauranger eller annat smått och gott .

Mvh
// Therese
Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 15:39
Elin_A Elin_A är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2012
Standard Sv: Tips om Votsalakia

Hej!

Jag ska också åka till Votsalakia nu på söndag, men har varit där gång förut. Jag har tyvärr inga tips att ge dig, jag postade precis ett eget forumsinlägg här. Men jag tänkte bara höra om du/ni har någon aktivitet planerad för er semester i Votsalakia? Jag vill gärna få tips om vad man kan hitta på, utöver sola/bada/äta på restaurang, så om du vet någonting särskilt får du gärna tipsa mig! Du kanske har bättre koll på planerna för er resa, för jag har inte hittat särskilt mycket information alls

Du får ursäkta att jag kraschade din tråd och inte gav något tips till dig. Hoppas att någon annan också svarar så att både du och jag kan få tips om tavernor
Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 18:37
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Hej, Jag var i Votsalakia 2011 i september, där finns ett 20-tal tavernor min favorit var Romeo som ligger i centrala Votsalakia vid stranden, bra service och priser.

Votsalakia är ju en liten by och väldigt turistigt, stranden är underbar flera km lång där man kan ta långa promenader om man gillar det? I byn finns även glasskafè och bageri härligt att gå dit på morgonen och köpa nybakat bröd.

För att se och uppleva mer än Votsalakia måste man hyra en bil, ön är ju liten så på 2-3 dagar hinner man se det mesta som tex huvudorten Vahti med bra shopping. Orten Pythagorion(nära flygplatsen)är också sevärt och även där bra shopping.

Sen finns det underbara bergsbyar att åka till som tex. Manolates som ligger högt upp i bergen med fantastiska vyer och små tavernor där man kan äta lunch eller fika. Samos är ju en grön och frodig ö väldigt vackert! Speciellt var det att köra längs kusten härlig utsikt över havet.
Vägkartor finns ju hos biluthyrningen, sen får ni ju välkomstmaterial av researrangören om ni reser med Fritidsresor eller apollo där står ju också många tips.
Ha en fin semester, själv åker jag till Tilos 23 september men kommer defintivt att återvända till Samos igen det var en underbar ö och gästvänligt folk.

Mvh Sunny12
Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 21:38
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Missa inte Drakei om ni hyr bil! Fortsätt vägen från Votsolakia tills den tar slut!
Aina
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:29.