Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-08-05, 17:23
anflyg anflyg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 4
Standard Boka i förväg?

Hejsan,
Vi har inte båtluffat på 15 år. Då åkte vi bara ner och skaffade rum på plats. Jag hade tänkt vi skulle likadant nu igen, men när jag läser på forumet, så handlar en hel del om att boka rum. Måste man göra det? Är det några priskillnader på att boka i förväg jämfört med att skaffa rum på plats? Skillnaden är ju att vi åker med barn nu.

MVH
Anders
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-08-05, 22:23
Alrutss avatar
Alruts Alruts är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 110
Standard Sv: Boka i förväg?

Det kommer nok litt an på når og hvor dere reiser, og også hvilke krav dere har. Vi har reist med to unger flere ganger, og fram til i år har vi valgt å forhåndsbestille, blant annet fordi vi helst ville ha leilighet, dvs. separat soverom. I år tok vi sjansen og reiste uten forhåndsbestilling. Vi reiste i Dodekanesene i slutten av juli, og hadde ingen problemer med å skaffe bosted. Vi fikk enten leilighet eller to studioer nær hverandre. Jentene våre er 7 og 9 nå. Jeg tror det jevnt over er noe dyrere å forhåndsbestille – du betaler jo for en viss trygghet.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-08-05, 22:25
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 527
Standard Sv: Boka i förväg?

Vart ska ni åka (Tilos?), och när ska ni åka?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-08-05, 23:27
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Boka i förväg?

Er Tilos blant de øyene dere vil besøke?

Etter å ha fundert på å legge inn Tilos i september søkte jeg på hotell gjennom booking.com fra den femte - og ble veldig overrasket da Apollo Studios skulle ha 2450 norske kroner for natten. En person. Et annet hotell (Paradise?) skulle ha omtrent samme pris. Standarden skulle i k k e tilsi slike vanvittige priser.

For et 15 netters opphold var tilbudet på mer enn 15.000 norske..ha,ha bedre å reise et annet sted om prisnivået på Tilos har skutt til himmels

NB Apollo og Dream Island var hotellene med høyt prisnivå. Antar at der finnes mange boalternativer til disse 'røverprisene', men har lagt planene mine litt på is.

Senast redigerad av malou den 2012-08-05 klockan 23:41. Anledning: rettelse av info
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-08-06, 06:50
Alrutss avatar
Alruts Alruts är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 110
Standard Sv: Boka i förväg?

Vi betalte 70 euro for en fin leilighet på Tilos, med god plass til fire personer, nå i slutten av juli. Fikk ikke inntrykk av at prisene var spesielt høye der. I september skulle det vel være liten grunn til å bestille på forhånd.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-08-06, 10:44
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 527
Standard Sv: Boka i förväg?

Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
Antar at der finnes mange boalternativer til disse 'røverprisene'
Det kan jag garantera dig att det gör.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-08-06, 21:42
anflyg anflyg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 4
Standard Sv: Boka i förväg?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Vart ska ni åka (Tilos?), och när ska ni åka?
Hejsan,
Vi åker den 11 septermber och er hem 29 september. Vi flyger till Rhodos. Vi funderar på:
* Tilos
* Kos
* Rhodos

Får dock lite känsla av att vi åker "charter" när vi ska till både Kos Stad och Rhodos stad. Vill ju gärna känna någon typ av geniun känsla, men vet inte om vi får det? Jag har lovat barnen pool på ett ställe i a f och det blir väl Kos.

Har bokat "Dream Island Hotel" på Tilos, "Astron Hotel" på Kos och "Kristinas" på Rhodos.

Känns det som ett bra upplägg, eller några andra idéer? Vi skulle hinna med en Ö till, eller kunna byta ut någon.

Vi vill ju ha en hel del bra bad för barnen.

MVH
Anders
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-08-07, 09:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 527
Standard Sv: Boka i förväg?

Citat:
Ursprungligen postat av anflyg Visa inlägg
Har bokat "Dream Island Hotel" på Tilos, "Astron Hotel" på Kos och "Kristinas" på Rhodos.
Om ni har bokat rum redan så är väl rutten klar, eller har jag missförstått något.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-08-07, 11:13
anflyg anflyg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 4
Standard Sv: Boka i förväg?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Om ni har bokat rum redan så är väl rutten klar, eller har jag missförstått något.
Ja, visst det kan den vara, men Både Tilos och Kos kan vi ändra på om vi får bra förslag. Kan avboka de hotellen.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-08-07, 11:31
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 527
Standard Sv: Boka i förväg?

Citat:
Ursprungligen postat av anflyg Visa inlägg
Ja, visst det kan den vara, men Både Tilos och Kos kan vi ändra på om vi får bra förslag. Kan avboka de hotellen.
Okej. Rutten är det inget fel på, om båtarna passar. Tilos är en av mina favoritöar, där kan man (jag) stanna väldigt länge.

Eftersom ni flyger hem från Rhodos kan ni spara Rhodos till hemresan och åka direkt till Tilos. Sedan kan ni bestämma resten av rutten när ni varit på Tilos ett tag, då har ni mer frihet. Ni behöver inte boka alla boende i förväg den tiden på året, om ni inte gärna vill förstås. Eftersom ni är borta ganska länge har ni många öar att välja mellan. Ni kan till exempel ta er upp till Lipsi som är en av de lantligaste öarna i Dodekaneserna.

EDIT: Det kommer vara mycket folk på Tilos i septemper, inte minst många svenskar, så det är nog läge att boka där.

Senast redigerad av Kalimera den 2012-08-07 klockan 13:06.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-08-07, 11:33
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Boka i förväg?

När det gäller Tilos är Dream Island helt ok. Men vi föredrar att bo nära hamnen för mer "action" om man nu kan kalla det så. Blue Sky tycker vi är kanon eftersom det ligger alldeles vid hamnen men även Annas Studios är bra och har grandios utsikt över hamn och hav.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-08-10, 20:16
Västkustmaja Västkustmaja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 67
Standard Sv: Boka i förväg?

Grattis till valet av Dream Island. Det i vårt tycke absolut bäst belägna (längst bort på strandpromenaden) och trivsammaste (och även modernaste gissar jag) boendet på Tilos. Vi har bott på Annas också, och utsikten är förvisso fantastisk men inget slår att bo alldeles vid stranden och bara kunna ta några få steg så har man havet och Tilos underbara strandpromenad utanför. Tyvärr inte mycket havsutsikt från rummen på Dream Island, det är väl möjligen nackdelen. Hotell Eleni har rum med havsutsikt men där har jag inte varit inne på rummen och tittat så där kan jag inte uttala mig om standarden. Ni kommer att gilla Dream Island !
Svara med citat
  #13  
Gammal 2012-08-10, 21:56
sommar2012 sommar2012 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 6
Standard Sv: Boka i förväg?

Hejhej!
Vi är just nu på Tilos och bor på hotell Eleni. Tycker hotellet är fantastiskt trevligt och har jättefina rum, även badrummen är moderna och stora. Och vilken havsutsikt......
Vi hade inte heller några förväntningar på frukost som ju brukar vara rätt torftig i Grekland men även den överträffar våra förväntningar.
Ja vi är verkligen nöjda med hotell Eleni.
De trevligaste restaurangerna tycker vi är armenon och Gorgona. Bra mat och trevlig personal.
Trevlig semester!
Svara med citat
  #14  
Gammal 2012-08-12, 01:24
Dream Island Dream Island är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 24
Standard Re: Sv: Boka i förväg?

Hej! Familjen lägenheten där de hade bokat direkt havsutsikt och är 65 kvadratmeter. Efter att ha läst expertutlåtanden här dock, annulleras de sina reservationer ...
Svara med citat
  #15  
Gammal 2012-08-15, 18:44
MortenOSlashs avatar
MortenOSlash MortenOSlash är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Oslo
Inlägg: 49
Standard Sv: Boka i förväg?

Dream Island har veldig høg standard, og prisen er deretter. Eg har god erfaring med pakketurprisen via Apollo tidleg i sesongen, men me budde ikkje i den store familieleilegheita. Den er nesten like stor som leilegheita mi heime i Oslo!
Svara med citat
  #16  
Gammal 2012-08-15, 22:42
Foppiss avatar
Foppis Foppis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Vetlanda
Inlägg: 48
Standard Sv: Boka i förväg?

Jag läser alltid recensioner på bla. Tripadvisor innan jag bokar hotell. Därför föll valet på Dream island. Det ser fantastiskt ut och med god och trevlig service har jag förstått. Men jag prioriterar ju också närhet till havet Inte långt till centrum ändå. Skall dit nästa söndag. Ha en trevlig resa!
/Helen
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT