![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
Min man och jag åker till Platanias (med Ving) nu på torsdag - Ving har flera utflykter på sitt programm, men vi anvænder oss hellre av lokala guider - ser hellre att pengarna går direkt till lokal befolkningen ![]() Tack på førhand! Anette i Oslo (dær det før tillfællet spø regnar...) |
|
||||
|
||||
![]()
Om ni tar lokalbussen bort till Kissamos så kan ni där ta en av båtarna som går till Balos/Gramvousa. Tror även att denna tur går att köpa med "Platanias Tours" som ligger gatan upp till höger efter Mylos restaurang.
Ett annat trevligt sätt att se sig omkring i omgivningarna är att ta det lilla tåget som går på flera turer om dagen. Då rekomenderar jag turen som går upp genom Therissoravinen och stannar i bergsbyn Therisso bla. // Malin |
|
||||
|
||||
![]()
jeg anbefaler også båt turen til Gramvousa og Balos.
Finn dere et lokalt reisebyrå i Platanias og kjøp busstur til Kissamos og båt videre. Heldagstur som sterkt kan anbefales. De fleste lokale reisebyråene/ kontorene har de samme turene som Charterselskapene. Elafonissi, Gramvousa/ Balos, Knossos, Samaria. |
|
||||
|
||||
![]()
Vi åkte tåg! Det finns små tåg som dras av en bil som ser ut som ett lok. Det var riktigt bra, det var en guide med som pratade och berättade. Det finns flera olika turer men vi åkte inåt landet, såg olivträd, apelsinträd osv. Man gjorde ett par stopp under den tre timmar långa turen. Man sitter i öppna vagnar och känner dofter osv. Vi satt i sista vagnen och den krängde en del i kurvorna!
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack alla før tipsen! I morgon åker vi!
![]() |
![]() |
|
|