Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-07-07, 09:21
lilla gunilla lilla gunilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 12
Standard boende skiatos

Är nu hem kommen från en toppen vecka i skiatos.
Vill rekomdera ett bra boende vid megali ammos stranden.
ANGELIKI BEACH HOTEL. jätte mysigt boende vid stranden. stor trädgård med sol stolar som vi låg i en av dagarna då det blåste.
Vi promenerade in till byn alla kvällar tog 10-15 min man behöver inte gå på stora vägen om man inte vill de.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-07-08, 18:04
LN LN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Asarum
Inlägg: 310
Standard Sv: boende skiatos

Ja där var vi och åt lunch, man sitter liksom i trädgården! verkade jättemysigt fast det såg oansenligt ut från gatan!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-07-17, 13:13
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: boende skiatos

Vi kom hem igår från Hotel Rene, det ligger en bit upp från Megali Amos stranden med en jobbig backe men det är värt det, så så trevligt. Härlig pool och supermysig familj. Det är ett hotel vi verkligen rekommenderar.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-06-15, 14:01
jacques_mayol jacques_mayol är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Inlägg: 11
Standard Sv: boende skiatos

Har nu tillbringat en vecka på ovan nämnda Angeliki Beach Hotel.

Läget är fantastiskt, några kliv genom den stora, gröna trädgården och sedan är man på stranden. Härlig utsikt över bukten och öarna söderut. 10-15 min promenad in till Skiathos stad. Busshållplats nr. 5 ligger 10m från hotellet. Två mini-markets intill längs stora vägen. Beachstolar och parasoll finns gratis i trädgården eller 8€ på stranden. Snabb WiFi-uppkoppling ingår.

Hotellet har mest dubbelrum, men det finns även ett par studios med kitchenette och kyl. Den vi bodde i bestod av två SMÅ rum (ca 20kvm totalt), ett sovrum med dubbelsäng och ett rum med kitchennette, enkelsäng och badrum. En långsmal balkong med underbar utsikt (se bild) löper längs lägenheten. Standarden är enkel (typisk grekisk studio), vita väggar, starka lysrörslampor och sparsamt med möbler som har några decennier på nacken. Allt rent och välstädat varje dag. Såg tyvärr inte dubbelrummen, så mina kommentarer gäller studios. Vi betalade 50€/natt i början av juni.

Sammanfattningsvis så väljer man hotellet för läget och trädgården.



Om man ska gå in till byn rekommenderas att följa stranden. Stora vägen är helt livsfarlig, ingen plats för gångtrafikenter vid sidan om vägen, skymda kurvor och trafikanter som håller 80 på 30-sträckorna. För er med barnvagn eller som inte vill ha sand i skorna så går det faktiskt att följa en cementerad vattenavrinningskanal som börjar vid Swell bar snett uppåt i 50m, sedan tar man höger och kommer in på en asfalterad väg som löper parallellt med stora bilvägen. Några trappor på slutet, sedan är man i byn.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-08-22, 19:04
kepa kepa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: järfälla
Inlägg: 27
Standard Sv: boende skiatos

Jag vill rekommendera ANGELIKI BEACH HOTEL.Den ligger helt underbart nära till allting.Har varit där ensam och fått alltid ett bra pris på mitt fav.rum nr 115.Den ligger nära stora vägen men man hör inte trafiken.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT