Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-05, 19:13
John75 John75 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010
Standard Hotell nära Elafonissi

Hej!
Som rubriken säger, jag ska åka med min dotter som nästan är 1 år gammal och sambo samt min mor till Agia Marina för andra gången.
Dock tänkte vi att spendera en natt el två på ett hotell nära Elafonissi för att uppleva denna underbara strand ännu en gång.
Vet någon ett hotell som ligger nära Elafonissi?
Jag har kollat runt lite utan att hitta något, det ska vara gångavstånd till stranden, inte behöva ta bil el liknande.

Mvh John
Svara med citat
Gammal 2012-08-05, 19:51
PA PA är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Hotell nära Elafonissi

Hej John

Dessa hittade jag

Calypso

Calypso

Elafonisos Lakonias Elafonissos, 23053 Läge. Calypso ligger i Elafonissos. Bekvämligheter. Calypso har flerspråkig personal, bokning av biljetter och guidade turer och... Läs Mer[LIST][*]Betyg från 3 recensioner [*]Karta[*][*][/LIST]

Från SEK 445per rum
per natt

Pallas Pension

Pallas Pension

Elafonisos Elafonissos, 23053 Läge. Pallas Pension ligger nära stranden i Elafonissos. Bekvämligheter. Denna bed and breakfast serverar en kostnadsfri kontinental... Läs Mer[LIST][*]Betyg från 1 recension [*]Karta[*][*][/LIST]

Från SEK 602per rum
per natt

Elafonisos Diamond Resort

Elafonisos Diamond Resort

Kato Nisi - Panagia Elafonissos, 23053 Läge. Elafonisos Diamond Resort ligger i Elafonissos. Bekvämligheter. Fritidsanläggningarna inkluderar fitnessanläggning. Trådlös... Läs Mer[LIST][*]Betyg från 9 recensioner [*]Karta[*][*][/LIST]

Från SEK 638per rum
per natt

Edem

Edem

Elafonisos Elafonissos, 23053 Läge. Edem ligger nära stranden mitt i Elafonissos. Hotellegenskaper. Edem har en restaurang och bar/lounge. Gratis wi-fi finns... Läs Mer[LIST][*]Betyg från 1 recension [*]Karta[/LIST]

Från SEK 680per rum
per natt

//PA
Svara med citat
Gammal 2012-08-05, 21:07
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Ovanstående träffar på hotell är på Peleponessos,
John menar väl Elafonissi på Kreta?
Svara med citat
Gammal 2012-08-05, 21:29
PA PA är inte uppkopplad

Hej Ramses

Du har helt rätt, inge bra detta

Vi får leta vidare, men jag kommer ihåg att det låg hotell/rooms to let å vägen ner till Elafonissos stranden

//PA
Svara med citat
Gammal 2012-08-05, 22:00
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

John, jag har bott på ett mindre pensionat ("Rooms") precis vid stranden i Elafonissi ett par gånger, det ligger faktiskt två ställen inom gångavstånd från stranden (bara backen upp) i förbindelse med de två tavernorna i backen. Använd "Sök" här i forumet så hittar du säkert information om dessa ställen med namn och tel.nr. (jag hinner inte kolla efter visitkort med tel.nr. nu). Jättefint är det att bo där ute och ha stranden nästan för sig själv tidig morgon och sen eftermiddag.
Svara med citat
Gammal 2012-08-05, 22:18
PA PA är inte uppkopplad

Hej Alla

Det är nog dessa som jag minns från vägen ner till stranden.

//PA
Svara med citat
Gammal 2012-08-06, 13:08
Mariannes avatar

Nu har jag funnit fram mina visitkort från de två pensionaten i Elafonissi.
Det är det översta, som vi bodde på. Törs inte säga vilket som är bäst.

Båda ligger uppe i backen på gångavstånd från stranden, ett par hundra meter att gå skulle jag gissa.
Svara med citat
Gammal 2012-08-07, 09:39
ouzakia ouzakia är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

prövar å hitta nånting om Elafonissi, men det står bara om stranden. Er det inte en by ochså
Svara med citat
Gammal 2012-08-07, 10:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av ouzakia Visa inlägg
Er det inte en by ochså.
Nej, det är ingen by, bara en fantastisk strand.

Däremot finns det en ö som heter Elafonissos, där den enda byn heter Elafonissos. Läs lite om den ön här. (Bilden överst på den sidan är från stranden Elafonissi.)
Svara med citat
Gammal 2012-08-07, 20:28

Ojoj vilken respons
Tack alla för all tid ni lagt ner, speciellt "PA" även fast det vart fel
Samt Marianne såklart
Jag har med hittat ett hotell som tydligen ligger 10 min promenad från beachen, dock vet jag inte om dom kanske inte överdriver? Kan juh va 20 min med, och med en 1 årig dotter som man får bära hela vägen är helt uteslutet hehe, (tror inte vagnen är gjort för sådan terräng).
Innachorion Hotel Restaurant heter den. Vet dock inte hur pass bra den är.
Här e deras facebook http://www.facebook.com/media/set/?s...to_album_reply
Och här stod lite mera
http://www.tripadvisor.se/Hotel_Revi...ure_Crete.html

Vad tycker ni? Någon som varit här?

Mvh John
Svara med citat
Gammal 2012-08-07, 20:31

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Nu har jag funnit fram mina visitkort från de två pensionaten i Elafonissi.
Det är det översta, som vi bodde på. Törs inte säga vilket som är bäst.

Båda ligger uppe i backen på gångavstånd från stranden, ett par hundra meter att gå skulle jag gissa.
Vad tyckte du om stället ni bodde på?
Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 16:49
Mariannes avatar

Känner inte till det hotellet som du har hittat (Innachorion).
Men det kan ha hänt mycket nytt sedan vi övernattade i Elafonissi senast, ca 10 år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av John75 Visa inlägg
Vad tyckte du om stället ni bodde på?
Nu är det som sagt 8-10 år sedan vi övernattade i Elafonissi, och mycket kan ha hänt, hotellet kan ha renoverats till det bättre eller förfallit till det sämre, vilket jag dock inte skulle tro.
Vi var nöjda med boendet, där var endast några få rum, 6-8 stycken tror jag det var och så fanns det en taverna vilket ju var praktiskt. Utsikten var mycket fin ut över havet och själva ön Elafonissi. Boendet var enkelt, men helt OK, säkert inte samma standard som ett av de bättre charterboenden som ni kanske bor på uppe på norra kusten, men för ett par nätter helt acceptabelt.
Sen fanns det ju den andra tavernan strax intill i backen, även den med rum att hyra.
Själv skulle jag nog ta med mig vagnen till dottern, kan vara skön för henne att vila i och nog kan man dra den uppför backen vill jag tro.
Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 20:24
Flisan31s avatar
Flisan31 Flisan31 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2012

Hej
Vet inte om ni redan åkt??? Men vi har blivit rekomenderade att bo på Tavernan "Glykeria" vid stranden Elafonissi. Så vi har bokat en natt där 5/9 då vi oxå kommer att gifta oss. Hoppas ni hittar ngt?? Jag åter kommer om våran vistelse där...
Kram
Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 21:28
Kattas avatar
Katta Katta är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Men jag tror inte att Glykeria är ett alternativ om man vill ha gångavstånd med småbarn!
Ligger inte det en bra bit därifrån? Vi såg det när vi passerade med bilen och jag har lite svårt att uppskatta HUR långt det var, men absolut inte vid stranden i alla fall!
Men det finns ju ett boende som ligger alldeles ovanför Elafonissi...med en liten taverna på nedervåningen i en utav byggnaderna som de hyr ut...vad fasiken hette det stället då?! Kommer inte på det alls nu...
Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 11:07
Icebells avatar
Icebell Icebell är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2012

Om jag skulle åka dit med en 1-åring så hade jag antingen hyrt bil eller haft en stabil sittvagn som klarar av backen upp och ner till stranden...
Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 12:22
lugnagatan lugnagatan är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Citat:
Ursprungligen postat av John75 Visa inlägg
Hej!
Som rubriken säger, jag ska åka med min dotter som nästan är 1 år gammal och sambo samt min mor till Agia Marina för andra gången.
Dock tänkte vi att spendera en natt el två på ett hotell nära Elafonissi för att uppleva denna underbara strand ännu en gång.
Vet någon ett hotell som ligger nära Elafonissi?
Jag har kollat runt lite utan att hitta något, det ska vara gångavstånd till stranden, inte behöva ta bil el liknande.

Mvh John
Jag kom nyligen vandrande till Elafonissi en kväll, och hade ingenting bokat. Det enda som fanns var tre tavernor , alla med rumsuthyrning, uppe i backen.
Det fanns bara ett rum ledigt på sista taverna, vilket jag tog. Annars sa man att det var tre kilometer till byn, där det kanske fanns något.
Men när jag åkte igenom där nästa dag, var det längre än tre kilometer och det såg inte ut som någon trevlig by.
Lycka till
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:19.