![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
MEN, är dessa AI-turister förberedda på att detta I PRAKTIKEN är ett DYRT nöje? Är de turister som väljer AI intresserade av att betala så mycket för underhållning? Det är bara en fråga jag ställer, jag vet inte... Skall man gå på en riktig bouzouki i Grekland finns dessutom många koder att respektera och jag har genom åren sett en hel radda förväntansfulla (lite glada och överförfriskade) turister bli utslängda från sådana ställen för att de inte respekterat reglerna och betett sig som på hotellet - de har gått upp och dansat till fel låtar, blivit för berusade, klagat på notan, inte lämnat rejält med dricks etc... De har sedan blivit portade från dessa ställen. För gott. Jag tror att ovan nämnda kulturella evenemang kan vara avskräckande för många skandinaver och innebära en rejäl kulturkrock. Det är STOR skillnad mellan att delta i en tillställning med turister och en med bara greker. MEN! Känner man till detta och respekterar reglerna är det förstås en underbar upplevelse. Greker älskar att dela med sig av sin kultur. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Men ville bara kommentera prisfrågan: Det finns säkert stora skillnader i kostnad beroende på vars man reser och vilken tid men då vi reste i oktober 2004 så skulle en vanlig charter med lägenhetshotell kosta ca. 10 000:- för en vecka, två vuxna och ett barn. För skojs skull tittade vi på ett All Inclusive och merkostnaden var ca. 5 000:- Vi resonerade som så att man skall ju i alla fall äta frukost, lunch och middag vilket kostar, ta sig en öl och barnet vill ju ha dricka och glass m.m. Då vi skulle resa till grekland för första gången med sonen och var lite osäkra på hur han skulle gilla maten så ansåg vi att det var bättre att prova AI då man kanska väl visste vad totalkostnaden för semesterveckan skulle bli och att barnet säkert hittar något som han tyckte om på buffébordet. Efter veckan så insåg vi att han åt i stort sett samma sak som vi och i år tog vi vanlig charter. //Åke |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Betr.all inclusive,skulle jag ha svarat ungefär som Erik S.
Jag har länge tyckt att detta koncept är en styggelse! För övrigt tycker jag att det är som en frisk fläkt när det hettar till i forumet. Som exempel kan nämnas diskussionen om färjan Romilda... Dessutom,VARFÖR ska man sätta smilies efter ett kontroversiellt inlägg?? Är inte detta hyckleri? Bland det värsta jag vet är när någon säger "tur att alla är olika". Ett fegt OCH smart sätt att få slut på en "farlig" debatt. |
![]() |
|
|