Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-12, 22:13
Sundine79 Sundine79 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2012
Standard Phyagorion i september

Det blir en vecka i Phytagorion i september för mig och frugan. Har inte varit där sen 1992 och minns ej så mycket.
Jag undrar om ni har någon trevlig restaurang att rekommendera. Suget efter en Stifado börjar blir på tagligt.

Tack på förhand.
Svara med citat
Gammal 2012-08-17, 20:29
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Sv: Phyagorion i september

Citat:
Ursprungligen postat av Sundine79 Visa inlägg
Det blir en vecka i Phytagorion i september för mig och frugan. Har inte varit där sen 1992 och minns ej så mycket.
Jag undrar om ni har någon trevlig restaurang att rekommendera. Suget efter en Stifado börjar blir på tagligt.

Tack på förhand.
Oj då. Utbudet av Tavernor i Pythagorio är stort. Ena gången är A bra, nästa gång är B bättre ochså kan Du hålla på.
Har varit i Pytha ca 10 ggr och alltid funnit att de Tavernor son ligger inne i staden är bättre än de vid/i hamnen. Men inget är ett axiom.
En drink nere i hamnen (efter maten) är däremot en underbar stund.
Svara med citat
Gammal 2012-08-17, 21:30
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Vi tyckte också att maten var godast i dom tavernorna som var "innanför" stranvägen
Symposium och Maritsa är 2 tavernor som vi tyckte var extra bra

Riitta
Svara med citat
Gammal 2012-08-19, 17:55
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012

Ja Maritza är bra, särskilt deras gillade fisk eftersom det är en fiskarfamilj som äger tavernan. På Faros restaurang längst ut på strandpromenaden har de sjukt god pasta bolognes!!!! Prova gärna deras kalv också, själv har jag ätit massor av portioner av deras veal with spaghetti och det är alltid lika supergott! Four Season är också ett trevligt ställe, mitt på hamnpromenaden. Annars kan jag hålla med om att det kan vara olika från gång till gång, men de flesta ställena har faktiskt god mat! Folk brukar säga att Aftrodite är bra, men efter ett missförstånd hatar den restaurangägaren mig Så det stället kan jag vara utan. En restaurang jag ska prova nästa gång är Elia, för där säger många att det är jättebra (även den på hamnpromenaden)

Trevlig resa. Det blir toppen
Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 15:23
ErOgs avatar
ErOg ErOg är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Vi tyckte Esperides var väldigt bra (och mysig) förra året. Ligger på en av "bakgatorna", dvs på en tvärgata in från huvudgatan som går ner till hamnen. (tror det är samma gata som Maritsa och Aphrodite men åt andra hållet...)
Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 14:37
Fish Fish är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2012

Vi har också Esperides (som ligger på en bakgata och inte nere vid hamnen) som en favoritrestaurang. Vi var där i sep förra året och var alltid nöjda. Nu åker vi till Samos i år igen om tre veckor och räknar med några besök på Esperides igen!
Svara med citat
Gammal 2012-09-03, 14:05
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012

Nu har har jag återvänt från en vecka i Phytagorion och det var underbart som vanligt. Vill tipsa om en bra restaurang som heter Ambrosia (på hampromenaden strax intill köpgatan) som i och för sig inte är ny men drivs av nya, supertrevliga killar. Vi var så mätta att de nästan fick tippa över oss i barstolarna till vår favoritbar intill - Summertime bar bar
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:06.