Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-06-25, 20:56
Sebbe92 Sebbe92 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Ludvika
Inlägg: 36
Standard SAMOS BOKAT!!

ÄNTLIGEN är årets Greklandsresa bokad! Det blev Samos i år. 1:a gången jag ska dit och jag är riktigt spänd och förväntansfull!

Jag ska till Votsalakia en vecka i slutet av augusti och bo på hotell Veronica. Ta gärna emot tips. Så om någon vill delge nått så är det bara att skriva!! Eller vem vet, kanske ska du dit samtidigt som jag, då kanske vi ses

LÄÄÄNGTAR!!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-08-07, 13:19
Mysterium Mysterium är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 4
Standard Sv: SAMOS BOKAT!!

Jag åker till Samos på lördag, 11 aug, och är borta 2 veckor
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-08-07, 20:08
Ålands Tapsa Ålands Tapsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Eckerö
Inlägg: 152
Standard Sv: SAMOS BOKAT!!

Har redan varit i Grekland i år (9.-24. juni Samos, 24-27. juni Ikaria och 27-30 juni Athen). Vår son åkte ner till Samos och Kalami i Vathi igår från Arlanda via Berlin med sin flickvän för 2 veckors semester före studierna fortsätter i Linköping/Helsingfors. De har haft över 40 grader i skuggan idag och det ska bli varmare under veckan. Är lite "avis".
Snart (i september) är det dags att boka nästa årets juni på Samos och Ikaria (3-3,5 veckor, beroende på vilka dagar man hittar billigt flyg till Arlanda-Athen t/r)
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-08-10, 13:53
Sebbe92 Sebbe92 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Ludvika
Inlägg: 36
Standard Sv: SAMOS BOKAT!!

Woohoo vad roligt! Hoppas alla som rest/ska resa dit får en underbar semester!

Nu är det nära, går och småmyser här hemma när det regnar
Angående temperaturen... 40+ är nästan lite väl varmt, men vi lär ju få så vi tiger iallafall!
Så spänd och förväntansfull!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-08-10, 13:59
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: SAMOS BOKAT!!

Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe92 Visa inlägg

Nu är det nära, går och småmyser här hemma när det regnar
Angående temperaturen... 40+ är nästan lite väl varmt, men vi lär ju få så vi tiger iallafall!
40 grader är nästan outhärdligt. Speciellt den torra värme som Grekland har. Personligen tycker jag att 25-30 är perfekt och hoppas på lite regn innan jag själv åker ner så att naturen får återhämta sig. Den värmebölja som legat länge över Medelhavsländerna är inte bra varken för människorna, djuren eller naturen.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-08-10, 14:19
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: SAMOS BOKAT!!

40 grader og havet i nærheten for avkjøling fåretrekkes alikevel fremfor 14-15 grader og regn.. midt på sommeren...

Men håper dere har aircondition på rommet for nettene er værst... ikke godt å prøve å få sove i 30 varmegrader uten mulighet for nedkjøling... bare pass på å ikke la det stå på hele natten...stor risk for å bli forkjølet

God tur
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-08-13, 08:55
Mannas avatar
Manna Manna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 66
Standard Sv: SAMOS BOKAT!!

......och nu har vi också slagit till. Efter en del funderande blev det återigen Kokkari i september. Åttonde året i följd. Men Samos i september är oslagbart. Lagom värme, lagom mycket folk. Intressant att se hur krisen påverkat. Om några restauranger, affärer, hotell har stängt. Färre turister?

29 dagar kvar!!!

/Manna
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-08-13, 10:03
Nuits avatar
Nuit Nuit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Hallsberg
Inlägg: 15
Standard Sv: SAMOS BOKAT!!

längtar jag med nu BARA en vecka kvar
Ska bli såååå mysigt.
och underbart med värmen härligt med 40 grader
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-08-16, 16:33
KristinaEs avatar
KristinaE KristinaE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 113
Standard Sv: SAMOS BOKAT!!

Oj, nu blir längtan tillbaks till Samos ännu starkare, vi har varit på Samos 9 gånger, men åkt till andra öar de senaste 3 åren. Pratade med Apollo i dag och undrade när de släpper nästa sommar resor till Samos. Den 24/10. Då kommer vi att boka. Vi har alltid bott på Proteas Bay, som nu är ombyggt och ändrat namn. Är så nyfikna på hur det ser ut nu. Samt om Museet äntligen är klart. Senast vi var på Samos höll de fortfarande på att ställa allt i ordning.
Lycklig ni som åker till underbara Samos.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-08-17, 15:10
Elin_A Elin_A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 4
Standard Sv: SAMOS BOKAT!!

Åh, vad trevligt med Samosresa! Jag ska dit nu på söndag och också bo i Votsalakia i en vecka Längtar!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-10-12, 21:00
Ceccan81 Ceccan81 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 21
Standard Sv: SAMOS BOKAT!!

Ni som varit på samos i augusti, september - vad tyckte ni om samos? Vart bodde ni? Är någon sida vackrare än den andra? Hur lång tid tar det med färjan över till kusadasi?
Med vänlig hälsning, Cecilia
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-10-13, 03:52
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: SAMOS BOKAT!!

Hej!
Har varit flera gånger i Pythagorion vid slutet av augusti början på sempember och det är fantastisk!!! Och glöm inlägg som att det är jobbigt med torr värme. Den enda gången både jag och Samosborna tyckte det var jobbigt var en dag det var fuktigt som sjutton i luften, klibbigt. Det fläktar skönt där så man klarar värmen bra. Till och med min gamla mamma som är rädd för värmen trivdes. Om du klarar kortare backar så bo centralt. Antonios på Apollo är en favorit. Pool på taket, trevliga ägare och nära till precis allt. Plus att man ser havet från nästan alla balkonger
Svara med citat
  #13  
Gammal 2012-10-13, 13:42
Ceccan81 Ceccan81 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 21
Standard Sv: SAMOS BOKAT!!

Citat:
Ursprungligen postat av Fajotta Visa inlägg
Hej!
Har varit flera gånger i Pythagorion vid slutet av augusti början på sempember och det är fantastisk!!! Och glöm inlägg som att det är jobbigt med torr värme. Den enda gången både jag och Samosborna tyckte det var jobbigt var en dag det var fuktigt som sjutton i luften, klibbigt. Det fläktar skönt där så man klarar värmen bra. Till och med min gamla mamma som är rädd för värmen trivdes. Om du klarar kortare backar så bo centralt. Antonios på Apollo är en favorit. Pool på taket, trevliga ägare och nära till precis allt. Plus att man ser havet från nästan alla balkonger
Tack! Stränderna då? Mest klappersten?!!
Svara med citat
  #14  
Gammal 2012-10-13, 13:48
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: SAMOS BOKAT!!

Ja stranden, Remataki, i slutet av strandpromenaden är klappersten men det finns andra stränder utanför byn, även sandstrand. Men eftersom jag trivdes på Remataki-stranden är jag ingen expert på detta, men vet att det finns. Däremot är det spegelblankt vatten och underbar sandbotten, så baden är det inget fel på. Något att fundera på alltså
Svara med citat
  #15  
Gammal 2012-10-13, 13:50
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: SAMOS BOKAT!!

Hamnpromenaden menade jag, alltså inne i byn...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT