![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Har så smått börjat spana på resmål för Greklandresan 2013 och Kefalonia verkar lockande. Vad jag kan se är det bara Apollo som flyger dit och då bara från Göteborg och Stockholm. Eftersom vi bara har en veckas semester så funkar det inte om vi ska flyga till någon annan ö och åka vidare därifrån, då tar resandet för mycket av tiden. Ni som varit på Kefalonia tidigare, hur har ni rest? Är det inget av charterbolagen som brukar flyga dit från någon av "våra" avreseflygplatser?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
PANAKAKIS ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Eftersom du tycker att avresa från Malmö och Köpenhamn är OK men inte från Göteborg så drar jag slutsatsen att du bor i södra Sverige, kanske som jag i Skåne (jag bor i Kristianstad). I så fall tycker jag att det låter bökigare att flyga till en annan ö för att sedan ta sig därifrån till Kefalonia än att här hemma förflytta sig till Göteborg och komma direkt till rätt ö.
Vi tycker att vi är lyckligt lottade som har både Malmö, Köpenhamn och Göteborg att välja på som utreseplats. Ofta är utbudet på resor i Göteborg ganska bra. Med bil tar vi oss hemifrån till Landvetter på 3 timmar. Till Kastrup tar det c:a 2 timmar med bil/tåg och till Sturup c:a 1,5 timmar med bil. Så skillnaden är inte så stor och vi tycker avresa från Göteborg är helt OK om resan i övrigt passar. Dock är det något knöligare om man inte är bilburen. Då är det tåg till Göteborg som gäller. Som sagt lite knöligare, men oftast möjligt. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Karin ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi tycker att vi har fått en fullträff om det är avresa tidigt på morgonen. Ofta har vi lyckats med det, 7 - 8 på morgonen. Är det då från Göteborg så har det inneburit avresa från Kristianstad 2 - 3 på natten. Men vad gör det när man är på väg ut och kommer dit man vill och ofta är framme redan vid lunchtid. Tycker det är bättre att ta några timmar tidigare hemma för att få till det så. Men smaken är olika, och en del vill hellre ha en bekväm avresa hemmavid. Och visst tycker vi också att det är mycket bekvämt att, när det passar, kunna sätta sig på tåget här i Kristianstad och kliva av direkt vid terminalen på Kastrup utan att behöva byta eller ens gå utomhus. ![]() |
![]() |
|
|