Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-11-07, 18:33
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Effektiv dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus Visa inlägg
Ja, nu riktade jag mig inte mot någon speciell grupp (även om det hade varit liiite frestande att skriva exempelvisvis byråkrater och/eller politiker) och definitivt inte mot kvinnor och/eller vårdpersonal. (Var nu det kom ifrån? Hittar inte ett ont ord om kvinnor eller vårdpersonal i mitt inlägg???)
Tog någon mitt inlägg personligt, så kan jag bara beklaga.
Det var liksom inte min avsikt.

PS. Tilläggas kan att jag själv jobbat ett par år som vårdbiträde på en långvårdsavdelning på ett större sjukhus, så även jag har personlig erfarenhet av slitet därstädes.
Rasmus jag tog inte ditt inlägg personligt! För mig var kvinnor i vårdyrket ett exempel på en grupp som jobbar hårt och som jag har personlig erfarenhet av.

Eftersom du skrev "att många icke-pensionerade heltids-anställda svenskar" inte prestererar lika mkt på en vecka som Monica gör på en dag, då måste ju du ha erfarenhet av det eftersom du skrev så, eller?Eller var det bara ett skämt??

Sen att inte politiker jobbar hårt ska jag ha osagt men du kanske har insyn i deras dag "på jobbet".
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:22.