Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-06, 11:11
yvonne yvonne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: transportmedel

Men AVUNDSJUKA, snälla bli inte det
Den sjukan har vi väl tillräckligt av ändå i det här landet. Tycker vi ska försöka hålla den tärande smittan på behörigt avstånd från det här eminenta forumet

Tommy[/quote]

Ja, jag är då INTE avundsjuk, men så bilar jag ju själv ner i slutet av mars.
Bokar du tur/retur biljett på nätet eller tänker du köpa biljett vid båten? Tänk på att boka returbiljett när du bokar ditresan, du får nämligen 30% rabatt på hemresan då. Du kan ha hemresan "öppen" i alla fall.

Yvonne
Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 11:16
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av epiros
Men AVUNDSJUKA, snälla bli inte det
Den sjukan har vi väl tillräckligt av ändå i det här landet. Tycker vi ska försöka hålla den tärande smittan på behörigt avstånd från det här eminenta forumet

Tommy
Håller med dig om det! Det är lätt att man använder ordet avundsjuk lite skämtsamt, men ser man till ordets rätta innebörd så beskriver det, som du säger, något som är negativt. Det var inte min avsikt med den slarviga formuleringen.

Carina
Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 11:20
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst

Men lust att göra likadant får jag i alla fall!

//PO
-inte avund7k
Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 11:37
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av PO
Men lust att göra likadant får jag i alla fall!

//PO
Jag mé, helt klart!
Ser fram emot att läsa resebrevet längre fram i sommar!
Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 12:27
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Grattis! Vilken under resa du kommer få. Du genomför en dröm jag haft i många år. Men i mina drömmar flyger jag ner och hyr transportmedlet på plats. Ska bli kul att läsa om dina bravader när du kommer hem.
Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 17:06
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland

Bra val av färdmedel Vad gäller båt från Ancona eller Venedig har du Ferry Center i Malmö som du kan boka med eller gå in på deras hemsida. Eller direkt med rederierna. Själv åker vi alltid med Minoan Lines tycker de är "bäst"
Har åkt från Venedig några gånger men tycker det blir för mycket tid på båt!

Camilla
Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 17:24
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd

Citat:
Ursprungligen postat av yvonne
Bokar du tur/retur biljett på nätet eller tänker du köpa biljett vid båten? Tänk på att boka returbiljett när du bokar ditresan, du får nämligen 30% rabatt på hemresan då. Du kan ha hemresan "öppen" i alla fall.

Yvonne
Yvonne: Tack för tipset om returbilletten, bra om man kan ha hemresan öppen. Det kan väl inte vara svårt med plats i slutet av maj ifall jag vill köpa vid båten ? hur gör du ? bokar på nätet eller köper på plats ?

Carina : Jag överreagerar mot vissa ord o företeelser;
Avundsjuka bl.a

Janne : Drömmar är till för att förverkligas

PO : Du kan göra det när barnen blivit vuxna

Camilla : Det lutar åt en båtresa via Ancona, kul o testa mig själv o färdmedlet under en längre sträcka i "värme" o sen en båtresa som inte behöver bli längre än nödvändigt. Ferrycenter har en bra hemsida

Tommy

Senast redigerad av epiros den 2006-01-06 klockan 17:57.
Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 17:26
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Grattis! Vilken underbar resa du kommer få. Du genomför en dröm jag haft i många år. Men i mina drömmar flyger jag ner och hyr transportmedlet på plats. Ska bli kul att läsa om dina bravader när du kommer hem.
Yup,instämmer med Janne,men kanske Quattro-Tompan skriver redan under resan....å inte väntar tess han e hemme, utan förnöjer oss stugsittare med direktrapport(er)......därför vore det ballt att få tebax forumet Vi är i Grekland, eller vare nu hette.......fast de e klart,man kan ju allti skrive i Kafé Kalimera....
Mikke
Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 17:46
Avstängd

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
Yup,instämmer med Janne,men kanske Quattro-Tompan skriver redan under resan....å inte väntar tess han e hemme, utan förnöjer oss stugsittare med direktrapport(er)......därför vore det ballt att få tebax forumet Vi är i Grekland, eller vare nu hette.......fast de e klart,man kan ju allti skrive i Kafé Kalimera....
Mikke
Haj pau daj Mikke, Quattro-Tompan här, om jag känner mej själv rätt så blir det nog litta av varje från resan. Vore ju kul om "Vi är i Grekland" kom tillbaka
Men annars är det ju som du säjer; vi har ju det eminenta Kafeét att
tillgå

Tommy
Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 17:51
Avstängd

Citat:
Ursprungligen postat av Inge
Fy fabian, skal du til Samos med den greien der?
Ja, så slipper vi ju gå till Vourliotes

Tommy
Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 18:20
Frappes avatar

Camilla : Det lutar åt en båtresa via Ancona, kul o testa mig själv o färdmedlet under en längre sträcka i "värme" o sen en båtresa som inte behöver bli längre än nödvändigt. Ferrycenter har en bra hemsida

Tommy[/QUOTE]

Låter kul och i Maj inga problem att boka båtbiljett när du kommer fram, alla rederier finns vid hamnkontoret, och där kan du köpa biljett. Så kolla lite tider etc på hemsidorna för du vet ju när tåget ankommer Verona. Kommer du övernatta något isåfall kan du få tips på lite övernattningställen i Italien. Att tänka på vid Ancona är att du svänger av 2:a avfarten för då kommer du nästan rätt på ner i hamnen!

Camilla
Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 18:22
yvonne yvonne är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av epiros
Yvonne: Tack för tipset om returbilletten, bra om man kan ha hemresan öppen. Det kan väl inte vara svårt med plats i slutet av maj ifall jag vill köpa vid båten ? hur gör du ? bokar på nätet eller köper på plats

Tommy
Vi brukar ringa och boka till Revis travel i Igoumenitza, sedan betalar vi där när vi kommit fram till Grekland. Jodå, de litar på att vi ska komma och betala! Vi brukar få bättre pris där än att boka hos Minoan eller Anek.

Yvonne
Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 18:28
Mikke Mikke är inte uppkopplad

..Ancona...där har ja vurt en gång....Där finns ett fint arkeologiskt/historiskt museum, ifall nu nån händelsevis skulle leta efter ett... Mitt dimmiga minne är att det ligger rätt högt över själva hamnen, vid en kyrka.... Vi åkte buss dit från den lilla stan Forli, som i sin tur ligger inte alltför långt från Bologna...
Mikke
Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 18:31
Frappes avatar

[QUOTE=Mikke]..Ancona...där har ja vurt en gång....Där finns ett fint arkeologiskt/historiskt museum, ifall nu nån händelsevis skulle leta efter ett... Mitt dimmiga minne är att det ligger rätt högt över själva hamnen, vid en kyrka....

Stämmer och man piffade upp stället för 2 år sen, därifrån ser du ner över hamnen!

Camilla
Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 18:41
Avstängd

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe

Låter kul och i Maj inga problem att boka båtbiljett när du kommer fram, alla rederier finns vid hamnkontoret, och där kan du köpa biljett. Så kolla lite tider etc på hemsidorna för du vet ju när tåget ankommer Verona. Kommer du övernatta något isåfall kan du få tips på lite övernattningställen i Italien. Att tänka på vid Ancona är att du svänger av 2:a avfarten för då kommer du nästan rätt på ner i hamnen!

Camilla
Tack för dom tipsen, återkommer gärna i fall övernattning behövs

Tommy

Senast redigerad av epiros den 2006-01-06 klockan 18:43.
Svara med citat
Gammal 2006-01-08, 11:14
Frappes avatar

Kolla in nr 9/10 2005 av tidningen BIKE där har du en bra artikel skriven av en kille som åkte runt med hoj med start i Igoumenitsa. Om du vill kan jag dra en kopia och scanna/maila till dig?

Camilla
Svara med citat
Gammal 2006-01-08, 11:18
Avstängd

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe
Kolla in nr 9/10 2005 av tidningen BIKE där har du en bra artikel skriven av en kille som åkte runt med hoj med start i Igoumenitsa. Om du vill kan jag dra en kopia och scanna/maila till dig?

Camilla
Det får du mycket gärna göra, Camilla Du har min mailadress i min profil.
Tack på förhand.

Tommy
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:05.