|
||||
|
||||
2013
Ett Gott Slut samt Ett Gott Nytt !
Önskar Birgitta |
|
||||
|
||||
Sv: 2013
Det samma säger jag!
Gott Nytt År alla Kalimeravänner önskar zakka |
|
||||
|
||||
Gott Nytt Greklandsår!
Bilden är från Santorini när vulkanens dag firas. Det är en fantastisk upplevelse. Vi såg fyrverkeriet från Santo Wines. Några minuter efter att solen gått ner började det blixtra och ryka från vulkanen. Blixtrandet och rykandet ackompanjerades efter en stund av muller. För dem som inte visste att det var ”vulkanens dag” var det säkert en läbbig syn. När mörkret lagt sig ökade aktiviteten i vulkanen: bomber kreverade, röd lava trängde upp och flöt ner mot vattnet. Det såg ut som om det var på riktigt. Både läskigt och mäktigt på samma gång. När lavan brann som intensivast började det stora fyrverkeriet. Jag är barnsligt förtjust i fyrverkerier, har varit det enda sedan jag var barn. När det drog igång på riktigt sken mitt leende i kapp med raketerna. Det var så vackert att jag nästan började gråta. |
|
||||
|
||||
Gott Nytt År till er alla. Nu ska jag göra som många av er andra och ställa mig vid spisen och laga en paj till det nyårsknytis som jag ska på. Mitt bidrag blir svenskt och grekiskt. Fetaost och zuuchinipaj med massor av gosaker i sig som gul lök, tomater, oliver och västerbottensost. Snor även ihop en liten romröra som både passar till pajer och fisken som jag också vet kommer på bordet.
Eva |
|
||||
|
||||
Ευτιχισμενος ο καινουργιος χρονος
Lolis |
|
||||
|
||||
Godt nytår til alle
Tak for året mange fantastiske rejsebreve og for tips, idéer og informationer i al almindelighed Stort tak også til jer, der bor i det græske og gør os andre klogere på dagligdagslivet og rapporterer om småt og stort og fra områder, vi turister ikke finder eller ikke når at besøge på vores korte rejser. En speciel tak skal også lyde herfra til Camille og Janne for jeres utrættelige arbejde med at opretholde dette forum for os, hvor Grækenland stadig har en stor plads i vore hjerter. Jeg ønsker alle et godt 2013. |
|
||||
|
||||
Gott slut och Gott Nytt År önskas alla som läser och skriver på Kalimera!
Tack för härlig underhållning under året som gått, många fina resebrev, diskussioner, informationer och vackra bilder, bilder som gör att man längtar efter sommar, sol och värme. |
|
|||
|
|||
Kalimeraläsare och alla ni som skriver så målande om Grekland som tex Monica P,Arne o Birgitta och alla resebrevsberättare.Tack Janne för detta underbara forum som jag läser varje dag.
Till er alla GOTT NYTT ÅR!!!!!! Monica |
|
||||
|
||||
Gott nytt år , χρόνια πολλα-καλι χρόνια σε όλους !
|
|
|||
|
|||
GOTT SLUT&GOTT nytt 2013
önskar jag Er ALLA!! Hoppas alla får möjlighet att åka till sitt älskade Grekland! Samt Tack för att detta fantastiska forum finns som inspirerar till nya resmål tack vare alla fina resebrev och bilder. Varje dag lär man sig något nytt här, iallafall jag som inte kan ALLT om Grekland. Frågar man något får man oftast snabba svar. Fantastiskt! Mvh Sunny |
|
||||
|
||||
Tackar! Nästa år blir absolut bättre, med så många välgångsönskningar som surrar i luften idag!
|
|
|||
|
|||
Från ett nästan snöfritt Frostviken önskas Gott Nytt År!
Pia |
|
||||
|
||||
Kali Xronja till alla er från en solig Vounaria här på Peloponnesos!
|
|
|||
|
|||
Vad avundsjuk jag blir.....suck, i Västerås regnar det all den fina snön håller på att försvinna, trist!
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Ønsker dere alle et Riktig Godt Nyttår
- og at vi alle får vår ønskede "dose"Hellas, til beste for oss selv og for grekerene |
|
|||
|
|||
Ønsker dere alle ett riktig godt nytt år. En spesiell takk til alle som bidrar med innlegg på sidene. Nyter å lese, og drømme meg bort.
Varme hilsener fra Anita |
|
|