![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tips, allihop!
![]() Kreta får vänta, känns inte som en öluffningsö och tror att det kan bli i hetaste laget i juli. Har en väninna som ev ska flytta dit vid pensionering och i så fall passar jag på att hälsa på henne vid tillfälle. Amorgos besökte vi på vår första öluff. Åker gärna dit igen, men inte än. Vi gillar även Naxos som vi besökt flera gånger. Varför är Alonissis och Skopelos bättre än Kefalonia och Ithaka, Janne? Nu ska jag läsa PAs resebrev. Och läsa på lite om Skopelos, Alonissis och Skiathos. Minns att vi något år funderade på Skiathos, men av någon anledning avfärdade den ön. Minns däremot inte varför! ![]() Tycker inte att vi har speciellt hårda krav. Något vackert, något gott, vatten att bada i (sandstrand, klapper eller klippor spelar ingen roll), lugn och ro går före fest och fylla. Det jag trivdes absolut bäst med i somras på Tilos var barerna på torget under träden. Och lukten av kryddor och den gamla damen som alltid hälsade och pratade grekiska med oss när vi var på väg upp till boendet... Aina som funderar och återkommer |
|
|