|
||||
|
||||
Nya medlemmar som spammar
Sedan några veckor har ett flertal nya medlemmar registrerats sig enkom för att spamma forumet. De registrerar sig på natten, eller tidigt på morgonen, och skriver sedan raskt några inlägg med länkar till gud vet var. Personerna sitter på andra sidan jordklotet. Flera av er har rapporterat dessa inlägg, och det vill jag tacka allra ödmjukast för.
Från och med nu och en tid framåt kommer alla nya medlemmar att modereras. Det gäller tyvärr seriösa medlemmar också. Det innebär att nya medlemmar inte kan skriva inlägg förrän jag har godkänt dem. Så snart jag ser att spammarna inte är intresserade längre tar jag bort modereringen. |
|
|||
|
|||
Sv: Nya medlemmar som spammar
Toppen, Janne! Proffsigt! / Jannis
|
|
|||
|
|||
BRA! Det är så irriterande med en massa dravel!
|
|
||||
|
||||
Ja, två dagar har jag sett lite konstigheter-tänkte just skriva till dig och fråga vad det var. Vad har folk för nöje/vinning med sånt där???
|
|
|||
|
|||
Bra!!
Tråkigt att det ska behövas! /pawik |
|
|||
|
|||
Vad trist!! Tur att det går att upptäcka och stoppa dessa spammare! |
|
|||
|
|||
Bra!!! Det trengs!
|
|
||||
|
||||
För att tjäna pengar när folk klickar på länkarna de lägger ut. De sitter oftast i något asiatiskt land, använder Google för att översätta texterna. Det är inte bara Kalimera som drabbas, de spammar forum över hela världen.Trist.
|
|
|||
|
|||
Bra, Janne, spam vil vi ikke ha.
Har det "samme" problemet på matbloggen min, men der er det automatikk i at enhver ny "kontaktperson" må godkjennes av meg før kommentaren publiseres, og det funker kjempefint. |
|
|||
|
|||
|
|
|