![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() MEN.... Går det flyg till Paros från Aten? Tar båten inte längre tid? och kan vi flyga till Aten från Naxos? Jag kommer givetvis att googla upp detaljer, tider, förbindelser, priser mm.. Men tar givetvis tacksamt emot mer detaljer om detta. Andra tips är såklart fortfarande kul o intressant! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag är säkert på att det går flyg mellan både Paros och Aten och Naxos och Aten- kolla på Olympic Air's hemsida- det går typ 4 flyg om dagen ( jag har bara kollat juli månaden) från Aten till Paros - första vid kl 7.00- och om jag minns rätt tar det 40-45minuter. Tror att det kostar cirka 90 Euro ekonomi. Däremot från Naxos till Paros finns det bara en flyg vid typ kl 15:00 på eftermiddagen (priset var lite billigare då).
Vi har åkt med bluestar ferries mellan Paros och Naxos och det är en kort resa- under en timme och jag tror att den går dagligen. Vi var i Paros och Naxos för två år sedan och tyckte väldigt mycket om både öar. Jag tyckte att både öarna hade mycket att bjuda på - fina badstränder och lite olika utflyktsmål på dagen och mysiga gränder, restauranger osv på kvällen. Lycka till med planeringen! |
|
|||
|
|||
![]()
Hej igen,
Jag skrev visst fel - de flyg jag har kollat på från Aten till Paros går kl 6.10, 8.25, 11.40 och 15.45 - kostar 97 euro- tar 40 min. Från Naxos gick en flyg tillbaka vid kl 15.05 (men på vissa dagar gick två flyg) kostar 80 euro. |
|
||||
|
||||
![]()
ja man får kolla grekiskt flyg själv från Aten. Kollade en vanlig resesajt o de sökmotorerna funkar inte så bra med såna här byten, dålig tajming o hutlösa priser. Flyget bör väl ta 40 minuter. Vi flög till Mykonos för två år sen o detvar väldigt smidigt. Paros gillade vi också skarpt men Naxos blir en nyhet för oss. läste på nätet att flyg till naxos är populära o bör bokas månader i förväg men nu är ju situationen annorlunda i landet.
|
|
|||
|
|||
![]()
Med så kort restid hade jag valt att stanna på en och samma ö (ev. med en dagsutflykt till annan ö). Samos tycker jag är ett utmärkt val. Det är en vacker ö och där finns massor att se och uppleva. Liv och rörelse hittar ni både i Vathy och Pythagorion
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ja, Samos är en fantastisk fin ö, där finns mycket att se och upptäcka, hyr en bil och kör runt det är underbart! Vet inte om Ni sett denna videon från Samos? Den får iallafall mig att längta dit igen.... ![]() [LEFT][LEFT] #1 ![]() ![]() moulipis ![]() Reg.datum: sep 2007 Inlägg: 30 ![]() Många av er kanske redan sett den, men vill ändå dela denna underbara Samos-video som man kan se flera gånger om: http://www.youtube.com/watch?v=B-5MMx-sq5Q [/LEFT] [/LEFT] Mvh Sunny |
![]() |
|
|