Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-01-09, 17:27
nice nice är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 29
Standard Väder 5-12 maj ?

Hej igen Kan bli så att jag måste tidigarelägga resan pga av mina 2 barn som har tentor mm,och jag undrar hur vädret är denna tid kring 5-12 maj ? Förstår att inga garantier finns,men oftast? Ska jag kanske byta resmål Förstår att det är kalla nätter och kallt i vattnet,det gör ingenting.Men finns det solchanser ? Eller är det risk för mycket regn ? Hoppas någon vet,tack på förhand
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-01-09, 18:02
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Väder 5-12 maj ?

Det är lugnt. Vid denna tid på året kan du normalt sett räkna med svenskt sommarväder. Kreta är som bekant beläget endast 25 mil från den nordafrikanska kusten.

Vi har varit på Kreta många gånger i just början av Maj och aldrig blivit besvikna poå vädret. Förvisso kunna kvällar och morgnar vara en smula kyliga, men dagtid brukar det vara varmt och skönt.

Ha en trevlig tur

Arne och Birgitta

Direkt från södra Kreta vid Paleochora
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-01-09, 18:39
jan c jan c är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 796
Standard Sv: Väder 5-12 maj ?

Här kommer lite statistik att bita i http://www.yr.no/sted/Hellas/Kreta/C...tatistikk.html
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-01-09, 18:55
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 460
Standard Sv: Väder 5-12 maj ?

Vid koll på privat statistik kan jag uppskatta dagstemperaturer från morgon till kväll mellan 19 och 24. Vattentemperatur c:a 20. Detta gäller då sydöstra sidan av ön.
För årsstatistik få in på metero.gr Det finns engelsk text!
Var inte bekymrad över att det är tidigt på säsongen. Det är alltid skönt för oss svenskar!
Lycka till / Jannis
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-01-25, 21:15
tussimamma tussimamma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 20
Standard Sv: Väder 5-12 maj ?

Vi var där den tiden ifjol. Och vi hade riktigt skönt.Morgnarna var kyliga. Passade mig perfekt som drog iväg på morgonlänk vid 7tiden alla dagar. En morgon sprang jag en kort runda och ner till havet vid 8tiden. Detta var i Platanias. Sen slängde jag tskjortan på stranden och slängde mig i havet och det var helt enkelt underbart och jag simmade lääänge.
Vi kunde ha tänkt oss lite varmare överlag, orkade inte ligga hur länge som helst i poolen. Men skulle man förflytta sig lite från tex poolen till närmaste taverna så var vädret perfekt.
Grekland e bäst!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT