![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
6 veckor
bil, bensin färjor barn Får man vara fräck och fråga om resebudget? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
hi hi , man får fråga och nej mina semesterdrömmar spräcks inte så lätt, prisad vare skatteåterbäring och aktieutdelning
![]() Vi tillbringar alltid en månad på Kreta, notan brukar sluta på ca 50-55.000kr beroende på flygpriser och eurokurs, det inkluderar flyg, hyrbil, boende och mat/nöjen. I och med att de färjepriser vi hittat (Italien-Grekland, Aten-Kreta, Kreta-Aten) stannar på ungefär samma summa som de flyg vi kollat på blir inte skillnaden så stor. Några extra nätter på vägen och bensinen - vi slipper ju hyrbilskostnaden.. Det man får ha i åtanke är ju också vad 6 veckors semester skulle kostat om vi tillbringat dom i Sverige, inte heller så billigt alla gånger... Och jämför jag med syrran som betalar 40.000 för ett allinclusive två veckor i Turkiet känner jag mig som en vinnare. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
(Jeg så ikke litentuva sitt innlegg før etter jeg hadde lagt inn mitt svar
![]() Nei, det skal vi ikke, drømmer trenger vi ![]() Jeg er veldig glad mine drømmer stort sett handler om "HELLAS" ![]() Med vår økonomi er det da mye større mulighet til å få realisert drømmene, enn om det var steder " langtvekkistan" jeg drømte om ![]() Sist høst realiserte vi en drøm vi har hatt siden vi var yrkesaktive, et lengre opphold i Hellas, vi tilbrakte 8 deilige uker i Dodekaneserne ![]() Det trenger ikke bli så dyrt som det kanskje høres, om man velger charter med god standard, og reiser i sesongen, koster en 2 ukers ferie ofte det samme, eller også mer, enn våre ca 8 uker gjorde ![]() Oslo - Karpathos - Chalki - Kalymnos - Rhodos - Athen(i.riksfly) - Oslo Med flybilletter, ferjer og alle overnattingene ble summen 16500 kr, 8250/pr.pers, det var vi veldig godt fornøyde med ![]() Selvsagt bruker vi mer penger enn hjemme til mat m.m, selv om vi også lager mat selv, spiser vi jo fhv mange måltider på tavernaer. Men ![]() ![]() ![]() - i alle fall ikke når man har bilen i garasjen i 8 uker, og bruker kun minimalt med strøm og vannmåleren står stille ![]() V i drømmer om en "reprise" til høsten ![]() Litentuva har jo bestemt seg for å realisere drømmen ![]() - og har helt sikkert kalkulert at den er v e r d t pengene, de har jo også det flybillettene ville ha kostet å bruke til "bensin og ferjer" ![]() Jeg håper, og tror dere får en opplevelsesrik og FANTASTISK tur både underveis og på Kreta ![]() ![]() Senast redigerad av kari den 2013-01-31 klockan 11:50. |
![]() |
|
|