Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Film & Litteratur

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-02-22, 17:37
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Petros Markaris – en grekisk deckarförfattare

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Det var väldigt mycket trafik. Så fort han skulle åka någonstans redogjorde han för vilka gator han åkte och hur trafiken var, och mycket av hans tankearbete ägnades åt hur han skulle planera att åka beroende på tiden på dagen och vädret.

Karin
Jag har också läst boken, men är nog inte riktigt lika kritisk som Karin. Tycker att det handlade om mycket annat än trafik, mig störde inte detta. Däremot så kan jag nog hålla med om att boken inte var så märkvärdig, men trots det så kan jag tänka mig att läsa en annan bok av Petros Markaris. Kanske har han skrivit bättre böcker än denna?

Huvudpersonen, polisinspektören Costas Haritos, var kanske lite tråkig. Han skulle må bra av mera grekisk krydda. Det var lite problem med frugan och dottern studerade på annan ort och det personliga livet var liksom där. Men, men, det lönar sig alltid att läsa själv och bilda sig en egen uppfattning. För mig är det så att trots att jag läser en bok som jag inte blir superförtjust i, så tycker jag att boken är läsvärd ändå. Just denna bok "Deadline in Athens" utspelar sig i 1990-talets Aten och det kanske mest intressanta i boken är att man kan märka det skenbara välmåendet som ledde till dagens ekonomiska kris.

Jag ger alltså gärna Petros Markaris en chans till och just därför att han är en grekisk författare.

/ Anne
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:35.