|
|||
|
|||
ev. Samos sommar 2013
Kan bli Samos i sommar...har hittat ett mysigt bo i Votsolakia - men är det nåt för en 1-åring och en 5-åring???
Ser så underbart ut, har varit på Samos förut men inte just här.... Tacksam för tips... Mona-Lisa |
|
|||
|
|||
Sv: ev. Samos sommar 2013
Hej, Votsalakia är alldeles perfekt för småbarnsfamiljer, lång sandstrand och mysiga tavernor. Det finns även ett glasskafé nära stranden där det även serverade våfflor. Mycket barnfamiljer när jag var där 2011. Om ni hyr bil har ni även nära till den vackra sandstranden Psili Amos 2 mycket långgrund, passar utmärkt för små barn cirka 3-4 km dit från Votsalakia.
Mvh Sunny |
|
|||
|
|||
Kikat lite på hotell Livanina, Votsolakia....nån som vet nåt/bott där??
Var bodde du Sunny12, när ni var där? /M-L |
|
|||
|
|||
Hej, jag bodde på Hotel Alexandra centralt i byn Votsalakia, nära till bageriet på morgonen cirka 50 m från hotellet.....25 m till stranden, toppen! Hotellet har även biluthyrning till bra pris om man är gäst där. Votsalakia hade blivit långtråkigt för mig som ensamresenär därför var det ett måste att hyra bil och avstånden är ju inte särskilt långa att ta sig till närliggande byar och städer på Samos. Hotel Livanina känner jag inte till, men de flesta hotel ligger bra till nära stranden.
Mvh Sunny |
|
|||
|
|||
Livanina verkar få bra betyg här: http://www.zoover.se/grekland/samos/...anina/lagenhet
EDIT: Hmm, såg att det bara var två reviews, men de två gav ju oas toppbetyg. |
|
|