![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Igår kväll lagade Camilla en maträtt som vi ätit i Grekland flera gånger. men aldrig tillagat hemma. Den kallas “Drunken chicken” för att den marineras i vin och ouzo, eller annan alkohol. Mycket gott! Camilla hade hittat receptet på nätet. Idag skulle jag läsa receptet, och såg då till min stora glädje att det kom från Admirala här på Kalimera. Världen är liten ibland. Här är receptet.
![]() Methismeno kotopoulo, eller "drunken chicken". Camilla bytte ut kyckling mot kalkon, och vi åt bulgur till. ![]() Det var först idag jag kom på att jag bar en passade t-shirt under middagen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Såg inte helt fel ut!
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Rakin eller kycklingen som ju hade ett väldigt passande namn, eller hur?
lars Kriti stin kardia mou |
|
|||
|
|||
![]()
Så hyggelig! Samme oppskrift på norsk finnes her: http://godgreskmat.wordpress.com/2010/11/29/methismeno/
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag gjorde denna kycklingsrätt för några veckor sen. Och visst var det gott!
![]() Det finns också andra mycket fina recept på Admiralas hemsida så det lönar sig att göra ett besök där. Tack Admirala! ![]() Nu ska jag börja med en stifado som jag gör på älg- och griskött. / Anne |
|
|||
|
|||
![]()
Takk for rosen, Alala!
Jeg ser at de fleste går inn på den engelske siden. Men den er ikke oppdatert! Det finnes mange flere oppskrifter på den norske siden min: http://godgreskmat.wordpress.com/ |
|
||||
|
||||
![]()
Rätten ser mycket god ut, undantagandes den hemska grönsaken...
Broccoli, det är Djävulens föda. Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Haha, Arne! En del av oss tycker faktiskt att det är gott!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
V e l d i g godt
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
S e r lekkert ut, og e r det helt sikkert
![]() ![]() - f i n T-skjorte forresten ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Janne och Camilla!
Först Lastos på Karpathos i karigorin bildgåta och nu Janne med tröja av... Camilla som lagar god mat! Lovar att pröva när jag inforskaffat mig en flaska Ozou, bara ett måste! Lagar du mat Janne eller..? Rolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, även hemma i hushållet här har vi delad smak, Arne och jag.
Denna maträtt ser väldigt god ut Camilla och Janne. Samt vacker att titta på. Birgitta, som älskar grönsaker. |
|
||||
|
||||
![]()
Det händer, men mestadels är det Camilla som lagar maten, det är hennes stora passion i livet.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har börjat få en liten skymt av Arnes h-e. Det måste väl var en tur med Skopan ätandes broccoli och drickandes restsina
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Helt korrekt analys Eva, Retsinan slinka ned med välbehag, vilket däremot flygfotogenen ej gör. (Raki = Flygfotogen)
Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Janne!
Tusen tack för receptet som vi testade igår. Alldeles utsökt och kommer garanterat att gå i repris i vårt kök i Höör. Idag blev det Keftedes med tzatsiki och klyftpotatis med sallad, dock icke broccoli till någon av rätterna. ![]() Mums! Hälsar Agge PS. Hoppas vi ses på Telendos igen. DS. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag också provat denna rätt! Så god och så lättlagad!
![]() ![]() |
![]() |
|
|