|
||||
|
||||
Hotellval
Det lutar åt en vecka på Karpathos i sommar. Kollar just nu hotell hos apollo Vilket är trevligast, Mirimare eller Astron Princess? Priset är ungefär detsamma. Någon av alla er Karpathos-kännare som vet? Eller något annat förslag? Vi vill gärna bo centralt och ha pool.
|
|
||||
|
||||
Sv: Hotellval
Av dessa två skulle jag definitivt välja Astron Princess. Närmare stan, nyare och fräschare.
Ännu närmare stan, dvs mitt i smeten, med trevligt poolområde, har ni hotel Regina. De har inte kontrakt med någon researrangör, men det går utmärkt att mejla eller ringa dem. Karin som alltid längtar ner |
|
||||
|
||||
Tack snälla för supersnabbt svar. Jag går igenom gamla trådar och förstår att du också gillar att bo mitt i stan .
|
|
||||
|
||||
Citat:
Karin som räknar dagarna... |
|
||||
|
||||
Karin, tack för ditt engagemang för min fråga. Vi bestämde oss till sist för en annan ö, Ios. Ett annat Grekland men säkert även det helt underbart.
|
|
|||
|
|||
Förra året bodde vi på Astron Princess. Det var ett mycket bra val. Mycket bra frukost: Fina rum. Wi-fi på rummet. Vi bodde på framsidan med en underbar utsikt.
Mycket nära ligger en supermarket som var nyöppnad förra året. Mycket bra. Vi har bott på många olika ställen i Pigadia. Nära till stan och något så när hyfsad strand rakt ner. In mot "stan" i korsningen mot hamnen ligger "Motocarpathos" där du ni kan hyra bil, scooter mm. Början av September bor vi igen på Astron Princess. Lycka till med valet. |
|
||||
|
||||
Ios er også herligt
|
|
|