Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-11, 22:58
Mozs avatar
Moz Moz är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard Naxos i september

Hej

Sitter och planerar min frus 40-årsresa till Naxos i september och funderar främst på ett bra sätt att ta oss dit. Slänger därför ut ett par frågor som jag funderar över.

Just nu lutar det mot flyg till Santorini med Norwegian och sedan båt till Naxos. Det bör väl vara billigast och enklast? Eller finns bättre varianter? Vilken båt (med två barn 7 och 1 år gamla) bör man åka med från Santorini?

Vad jag förstått så är Agia Prokopios det bästa alternativet om man, som vi, letar efter en bra och barnvänlig strand som inte ligger alltför långt ifrån Naxos stad. Eller finns det något bättre ställe? Och vad är rimligt att betala per natt för en två veckors vistelse i början av september? Helst "apartment" med två sovrum. Och gärna pool/barnpool.

Längtar galet mycket till Naxos. Har aldrig varit där man BARA hört positiva saker.

//Moz
Svara med citat
Gammal 2013-03-11, 23:19
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: jul 2010
Standard Sv: Naxos i september

På nuværende tidspunkt flyver Norwegian ikke til Santorini i september, men Apollo gør.

Bedste båd fra Santorini til Naxos er, efter min mening, Blue Star færgen.

Der findes en udmærket bystrand i Naxos stad, og der er også masser af hoteller. Jeg kender ikke prisen på apartment med to soverum, men september er ikke højsæson, så det skulle være muligt at finde noget til en fornuftig pris.
Svara med citat
Gammal 2013-03-12, 07:31
bjorn bjorn är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vi skall också till Naxos i september.Vi flyger med Norwegian till Athen därefter inrikes
med Olympic till Naxos.Är framme vid 15-tiden.Likaså hemresan fungerar bra,flyg från
Naxos via Athen på morgonen,på Arlanda vid 15-tiden på em.Inrikesflyget är ca dubbelt så dyrt som båtresan men så mkt snabbare.Både SAS och Norwegian flyger från Arlanda i september.bjorn
Svara med citat
Gammal 2013-03-12, 12:20
Mozs avatar
Moz Moz är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Tack för era svar!

När jag söker på flyg från Arlanda till Santorini i september så kommer det inte upp några. Vad jag förstått har de inte släppt dom biljetterna ännu, ut bara fram till och med mitten på augusti. Eller flyger dom inte direkt till Santorini i september?

//Alexander
Svara med citat
Gammal 2013-03-12, 15:18
Bertil Lindroos Bertil Lindroos är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Hej!
Utmärkt val av ö, Naxos & Prokopios passar perfekt när man reser med barn.
Tillbringar sedan många år tillbaka hela september på Naxos och Prokopios, utmärkt väder, lagom varmt, härligt varmt i havet och inte så mycket turister.
Skulle tro att priset för en lgh med 2 sovrum ligger på ca 50-55 € i Prokopios, då på hotell med pool och bra standard.
Ang. direktflyg till santorini så är det nog bara Apollo som flyger i september, ni kan kanske
finna flygstolar på deras flyg, men brukar vara dyrt.
Själv flyger jag alltid med sas till Aten, sedan antingen Blue Star från Pireus kl 17.30 ankomst
Naxos 22.45 eller inrikes flyg direkt till Naxos, beroende på vilken dag ni reser, lördagar passar inte ankomst från Stockholm med avgång till Naxos. Pris Aten-Naxos ca 95-100 € enkel, per person, färja kostar ca 35 € enkel.
Skriv gärna privat till mig om ni önskar mer info och tips.
Svara med citat
Gammal 2013-03-12, 20:25
kize kize är inte uppkopplad

Apollo har flygstolar Arlanda-Santorini med avgång i september. Kostnad för två vuxna, ett barn samt ett spädbarn ligger på 11500-12000 för två veckor i september. Fördelen är att man har en kortare resa med båt till Naxos, men betydligt dyrare än biljetter till Aten. Hoppas du hittar en resa som passar er, det är ju en underbar ö!
Svara med citat
Gammal 2013-03-12, 21:16
Malina Malina är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av bjorn Visa inlägg
Vi skall också till Naxos i september.Vi flyger med Norwegian till Athen därefter inrikes
med Olympic till Naxos.Är framme vid 15-tiden.Likaså hemresan fungerar bra,flyg från
Naxos via Athen på morgonen,på Arlanda vid 15-tiden på em.Inrikesflyget är ca dubbelt så dyrt som båtresan men så mkt snabbare.Både SAS och Norwegian flyger från Arlanda i september.bjorn
Hej Björn!

Vi brukar alltid-av bekvämlighetsskäl bl.a resa med Airtours direkt till Santorini. Nu har de ju slutat,så det blir troligen Apollo flygstol direkt till S.Är lite nyfiken på hur du fick ihop din planerade resa. Jag har kollat med olika bolag och avgångar etc.och det blir inte riktigt bra.Flyger du från Arlanda och i så fall, kan du ge ytterligare detaljer? Vore mycket hjälpsamt och snällt!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:57.