![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
På det lilla torget bakom kyrkan spelades livemusik utanför baren . Där trivdes vi som var kring 50, med andra ord, det fanns något för alla. Min man och jag trivdes så bra, att vi åkte tillbaka förra sommaren. Det var lika underbart då och våra söner har sagt att de säkert kommer att återvända till Ios. Grattis till ett bra val av resmål! //Lena ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Lamaya. Det är härligt att åka i stora sällskap till platser där alla får sitt. Vi är samma gäng som var i Parga förra året och då var alla väldigt nöjda. Tror inte att det blir annat än fantastiskt i år också.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ni måste äta på The Nest, en mysig riktigt grekisk restaurang med bra priser och bra mat, Ett ställe jag gärna äter på ca 3-4 ggr på en vecka!!! Det ligger bortom torget, med de 4 pubarna, bort mot Blue note och bort en lite bit till.... Fråga där om ni inte hittar! För det får ni inte missa!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Ios är en fantastisk ö. Väldigt blandad publik och det är precis som ni säger, de "vuxna" som inte är ute efter party hinner gå hem och sova innan ungdomarna drar ut på krogen. Och när de "vuxna" börjar vakna till liv går ungdomarna och lägger sig. Så oftast går dessa grupper om varandra och därmed störs man definitivt inte av varandra. Ön är helt fantastisk vilket som, enormt vacker utsikt från kyrkorna som ligger på topparna av Chorans två berg, missa inte!! Stränderna (Mylopotas och Manganari är stora favoriter) är väldigt fina och Choran är mysig och full av folk och restauranger på kvällstid.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vad härligt det låter. Det ska vi så klart testa. Janne skrev i sin hörna om en restaurang de fastnade för när de var på Ios. Det kanske är samma? Annars har vi redan två som står på programmet.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Rigtig god mad. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Även Susannas Taverna har skrivits upp på listan. Tack för härligt inspirerande inlägg. Längtar.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|