|
|||
|
|||
Ankomma mitt i natten till Aten
Hej,
vi är en barnfamilj (3,6,8 år är barnen) som ska öluffa i Grekland i sommar. När jag tittar på flyg till Aten så är de billigast och kortast restid att flyga så att vi ankommer Aten 01.45. Finns det någon näraliggande hotell att rekommendera? Eller funkar det att hänga kvar på flygplatsen några timmar innan första båtarna från Pireus går?! Vi är rätt så resvana och barnen är tåliga |
|
||||
|
||||
Sv: Ankomma mitt i natten till Aten
Citat:
|
|
|||
|
|||
Ja man KAN sove i terminalen, Athen lufthavn, men rent formelt er det ikke tillatt. Det fins skilt flere steder som opplyser at det er forbudt. Om vaktene bryr seg, er en annen sak.
Stephan |
|
||||
|
||||
Folk ligger och sover överallt. Vakterna bryr sej inte.
Gå upp till Dånken på 2a våningen, succé hos barnen. Däruppe är det lugnare, finns toalett alldeles på knuten och vill ni ha lite avskildhet och slippa dunkadunka-musiken från hamburgerhaket så ta in på kapellet i änden av korridoren (förbi "the olive tree"). Ta med ett liggunderlag och låt ungarna sova ngr timmar. Halvfembussen till Pireus är perfekt. Biljettkontoren öppnar kl 6 och båten går ca 7.30. Inget slår att se Pireus vakna uppe på däck med en medköpt frukost. |
|
|