![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Du måste ta dig till chanias busstation för vidare färd mot Rethymno , tror ca 20€ med taxi ! Bussen från chania till Rethymno tar ca 50 minuter!
|
|
||||
|
||||
![]()
Tackar! Attans, misstänkte nästan det. Men Chania var ju charmigt så det kan kanske vara fint att återse staden igen en stund
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har rest med Langley flera gånger likaså mina vuxna barn. Vi har varit väldigt nöjda. Jag tror att de flesta är det. Det som är lite annorlunda med Langley är att dom har svensk personal på sina egna hotell och att de flesta gästerna är från Skandinavien så det blir inte någon känsla av "utomlands".
Langley har inga egna flygplan utan hyr in sig hos olika bolag. Vi har ofta fått resa med Malmö Aviation (till Korsika). Jag tror, obs tror för deras flightnummer börjar på DY, att dom flyger med Norwegian till Kreta. Ring och fråga ![]() Ser att du bor i GBG. Och då är flightkoden en annan......men ring och fråga. Det står A3 som verkar vara Aegean Airlines. Senast redigerad av Deia den 2013-03-20 klockan 13:55. |
|
||||
|
||||
![]()
Bra tips Deia! Satt och lurade på just det, läste någon annanstans att de använde sig av någon budgetvariant av Airfrance (hette något med XL) som skulle vara hemska. Men det var å andra sidan till Västindien...). Ska kolla upp det, tack!
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det stämmer som du säger. Numera använder sig Langley av en variant av Air France för sina charterflyg till Karibien. När dom öppnade sitt hotell på Guadeloupe så anlitade dom Air Caraibes, med direktflyg ifrån Norden, men nu slussas resenärer via Paris med reguljärflyg, trots att det kallas för charter.....vilket inte framgår av deras hemsida.
De gånger vi åkt med Langley till Korsika och Kreta så har det varit ren charter, d.v.s. dom har hyrt ett helt plan för sina gäster. Det har varit väldigt bekvämt och tyst. Ingen försäljning av diverse parfymer, lotter, hörlurar o.dyl., så det har varit bra. Men jag vet ju inte hur det är i år......så det är nog bäst att kolla upp det ![]() Hoppas du hittar en bra resa till Kreta ![]() Deia ![]() |
![]() |
|
|