|
||||
|
||||
Resa med Langley
Hej!
Är det någon av er som vet hur det är att resa (enbart flyg) med Langley? Sitter med sambon och försöker skrapa ihop till den traditionsenliga Greklandsresan i början av juni, men med en lite mindre budget i år. Vi hade tänkt flyga ner och boka boende separat. Har lite funderingar på Rethymnon mest för enkelhetens skull, och såg att Langley flyger för 2400 kr tur och retur, jämfört med övriga bolags 7000 - 10 000. Stor skillnad alltså! Jag har däremot aldrig rest med Langley och inte hört mycket om dem heller, är det någon som vet? Tänker ex. på saker som extra avgifter, säkerhet och liknande. Skulle till exempel aldrig flyga med Ryanair... Gärna ekonomisk men ogärna dumsnål. Supertacksam för svar! (och har ni tips på bra boenden i t.ex. Rethymnon, eller andra lättillgängliga favoritöar/-städer/-byar så är det också välkommet) |
|
|||
|
|||
Sv: Resa med Langley
Hej.
Flög med dom i höstas till Kalamata, endast flygstol. Det var helt ok, som vilken flygning som helst. Vi fick betala extra för mat men det gör man nog på alla charterflyg numera. Kan inte tippsa om nån runt Rethymnon men med om ni ändrar dest till Kalamata kan jag komma med tipps. Trevlig resa. Inger |
|
||||
|
||||
Citat:
Det finns ingen flygplats i Rethymnon, planet landar i Chania om du flyger med Langley. |
|
||||
|
||||
Tack för svaren! Ja jag får väl kika runt lite mer, har läst extremt dåliga omdömen om Langleys paketresor men det är ju inte särskilt intressant för oss så länge som flyget sköts på ett ok sätt. Och en vecka i Grekland för runt 5000 är ju nästan löjligt billigt...
Bodde en vecka i Chania stad förra året, så pytteflygplatsen i Chania känner jag mig åtminstone rätt hemma på. Vet du möjligtvis också om det går bussar direkt från flygplatsen till Rethymnon eller blir det till att ta sig in till Chania stad först? |
|
||||
|
||||
Du måste ta dig till chanias busstation för vidare färd mot Rethymno , tror ca 20€ med taxi ! Bussen från chania till Rethymno tar ca 50 minuter!
|
|
||||
|
||||
Tackar! Attans, misstänkte nästan det. Men Chania var ju charmigt så det kan kanske vara fint att återse staden igen en stund
|
|
||||
|
||||
Jag har rest med Langley flera gånger likaså mina vuxna barn. Vi har varit väldigt nöjda. Jag tror att de flesta är det. Det som är lite annorlunda med Langley är att dom har svensk personal på sina egna hotell och att de flesta gästerna är från Skandinavien så det blir inte någon känsla av "utomlands".
Langley har inga egna flygplan utan hyr in sig hos olika bolag. Vi har ofta fått resa med Malmö Aviation (till Korsika). Jag tror, obs tror för deras flightnummer börjar på DY, att dom flyger med Norwegian till Kreta. Ring och fråga . Ser att du bor i GBG. Och då är flightkoden en annan......men ring och fråga. Det står A3 som verkar vara Aegean Airlines. Senast redigerad av Deia den 2013-03-20 klockan 13:55. |
|
||||
|
||||
Bra tips Deia! Satt och lurade på just det, läste någon annanstans att de använde sig av någon budgetvariant av Airfrance (hette något med XL) som skulle vara hemska. Men det var å andra sidan till Västindien...). Ska kolla upp det, tack!
|
|
||||
|
||||
Ja, det stämmer som du säger. Numera använder sig Langley av en variant av Air France för sina charterflyg till Karibien. När dom öppnade sitt hotell på Guadeloupe så anlitade dom Air Caraibes, med direktflyg ifrån Norden, men nu slussas resenärer via Paris med reguljärflyg, trots att det kallas för charter.....vilket inte framgår av deras hemsida.
De gånger vi åkt med Langley till Korsika och Kreta så har det varit ren charter, d.v.s. dom har hyrt ett helt plan för sina gäster. Det har varit väldigt bekvämt och tyst. Ingen försäljning av diverse parfymer, lotter, hörlurar o.dyl., så det har varit bra. Men jag vet ju inte hur det är i år......så det är nog bäst att kolla upp det Hoppas du hittar en bra resa till Kreta . Deia |
|
||||
|
||||
Flugit med Ryan Air till Pisa, Italien flera gånger och det har aldrig varit något problem med någonting. Billigt och bra.
|
|
|