![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vart går jag om jag vill äta riktigt god Grekisk mat i Stockholm?? Kan någon tipsa
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kamarina i korsningen Gotlandsgatan/Östgötagatan på Söder. Närmaste T-banestation är Skanstull.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle också vilja rekommendera prisvärda Kamarina, men Titti hann före! Annars finns alltid bland många andra t ex "Greken på hörnet", "Sonjas grek", "Faros" och "Esperia". Alla de finns på Söder!
![]() ![]() Var i Stockholm ska du bo, kan du ta dig till Södermalm? ![]() Lycka till! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Haha...Vi tänkte boka hotell där den bästa maten finns!! Sååå längesedan vi åt Grekmat!! Tack för tipsen, då blir det Kamarina!!
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vad kul!!!
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
... Och, planerar ni att göra andra utflykter till t ex museum eller annat? Eller är det bara maten ni är ute efter?
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vad snäll du är som vill hjälpa!!
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag bor ibland på Rica hotellet i Gamla stans utkant. Bodde där senast för några månader sedan. Gammalt charmigt hus och nära till söder.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
På Söder finns inte så många hotell, men här är några. Hotell Rival vid Mariatorget, Hilton Slussen vid Guldgränd/Hornsgatan och Clarion på Ringvägen. Fler alternativ finns att söka på hotellsajterna, (tror inte Janne blir glad om jag lägger ut adresser eller länkar här).
Välkommen till vårvädret i Stockholm! |
|
|||
|
|||
![]()
Tusen tack för alla tips!! Ska bli underbart att komma till Stockholm!!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
...är nog det närmaste hotellet i förhållande till Kamarina. Helt klart gångavstånd.
Välkommen hit! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vill ni bo en liten bit ifrån restaurangen, men ändå på promenadavstånd, kanske Mälardrottningen vid Riddarholmen kan vara något? Eller Sjöfartshotellet med utsikt mot vattnet? I Gamla Stan finns även mysiga Lady Hamilton, som jag har hört ska vara bra.
Lycka till och välkomna! ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tänk vilken bra hjälp man kan få här på Kalimera!!
![]() Tack!! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Klassikern Scandic Malmen är också ett trevligt ställe. Bor där minst 20 nätter om året. På gångavstånd söderut längs Götgatans östra del finns Gyrella, som har alldeles för goda pita gyros för att karaktären ska ha en chans.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag (och kanske några andra) är nyfikna.. Hur var det, var bodde ni, vad tyckte ni?
Många frågor... Men får man inte bra svar, så kan man inte ge det framöver heller ![]() Mvh Helena |
|
|||
|
|||
![]()
Hej alla hjälpsamma!! Vilken fantastisk stad Stockholm faktiskt är!!😃 Borde åka dit oftare!! Har haft fullt upp hela veckan, så jag har inte hunnit skriva förens nu
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Skrev i fel tråd...
|
![]() |
|
|