|
||||
|
||||
Grattis Janne!
Jaha, då har väl rättvisa skipats...
För något är sedan gick TAIF upp i Allsvenskan på bekostnad av Karlskrona, men ikväll klarade dig Karlskrona kvar på bekostnad av Tingsryd. Ett ynka mål som skiljer succé från fiasko... Det svider rejält i mitt småländska hjärta just nu; men grattis Janne! /S |
|
||||
|
||||
Sv: Grattis Janne!
Och även GRATTIS till Björklöven!!
Birgitta. |
|
||||
|
||||
Citat:
Grattis Umeå också. |
|
||||
|
||||
Mina barnbarn har en kusin som spelar i Skellefteå så vilka vi hejar på är ganska självklart. Björklöven har en bit kvar innan de når den nivån.
Eva |
|
||||
|
||||
Det kommer bli en tuff final mellan Skellefteå och Luleå. Final och derby. Spännande!
|
|
||||
|
||||
Eftersom jag är uppväxt i Skellefteå men bor i Umeå (Björklöven) så har jag två lag att hålla mig till.
Skellefteå AIK vinner NATURLIGTVIS elitserien! Birgitta. |
|
|||
|
|||
Ja derby,Luleå-Skellefteå det är ju riktigt häftgt!!
Bodensare som jag är så håller jag på Luleå,fast egentligen så bryr jag mig inte,tittar inte på matcherna men kan inte undgå att höra hur det går eftesom maken kollar på puckarnas väg Monica |
|
||||
|
||||
Jag ser verkligen fram emot dessa finaler med två bra lag, trots att jag är en stor Frölunda supporter.
Jag hoppas Luleå vinner och att Karl Fabricius får sätta den avgörande pucken. // KR |
|
||||
|
||||
Skellefteå har ett bättre lag så jag hoppas att de vinner. Jag tycker att norrlänningarna spelar jystare hockey än en del lag söderifrån. Kanske en annan kultur i norr eller är det så som Bamse säger att den som är stark kan vara snäll.
Oavsett vem som vinner om det är Skellefteå eller Luleå så hoppas jag att alla får se bra och spännande matcher. Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Ser ju riktigt bra ut det här.
Eva |
|
||||
|
||||
ÄNTLIGEN! Efter 35 år.
Birgitta. |
|
||||
|
||||
Guldet hamnade helt rätt i Guldstaden.
Eva |
|
|||
|
|||
Helt rätt! Skellefteå AIK känns som klart värdiga mästare. En klubb som jobbar oerhört proffsigt i alla led.
Eftersom jag är matchspeaker sedan 12 år tillbaka känns det här extra skönt. Killarna med Kapten Ericsson i spetsen har gjort ett kanonjobb i flera år och får nu kröna detta med ett efterlängtat GULD! Och jag tror att detta nog bara är början. Trenden är ganska klar semi, final, final, final med GULD. Tack alla ni här på forumet som grattat mitt Skellefteå AIK. Nu ska vi fira och njuta av detta ett tag. Sedan startar vi om igen om några månader. Men däremellan blir det en skön avkoppling på Tilos. |
|
||||
|
||||
Stort grattis Skellefteå! Det var ni sannerligen väl värda.
Nu är mina vänner i Burträsk saliga av lycka! |
|
||||
|
||||
InstämMer i gratulationerna!
Skellefteå var verkligen värdiga vinnare. Trist att hockeysäsongen är över bara. // KR |
|
||||
|
||||
Bara fyra matcher !!! Jag som hade ordnat med Hockeylördag hos mig... ( lördagsmys ) Ja,ja det blir kanske en femte match nästa år |
|
|