Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-04-28, 10:55
Leena Leena är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Vilka öar?

Åker till Grekland med en väninna i början av juni, börjar på Sifnos och avslutar på Schinoussa. Mellan dessa öar har vi 8 dagar att att njuta nån annan stans. Funderar på Folegandros och/eller Ios. Jag har varit på båda och gillar dem men har nån nåt bättre förslag? Min väninna har tidigare "bara" varit på Kreta. ( Naxos gillar jag inte) Vore kul med lite mer förslag. Leena.
Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 15:33
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011
Standard Sv: Vilka öar?

Både Folegandros och Ios är ju fina öar men problemet för dig kommer att bli färjor till Schinoussa från antingen Folegandros eller Ios. Det finns inga som det ser ut just nu. Kanske kommer det att funka när fler färjesheman kommer ut...

Jag vet inte vilka datum du åker men ett annat förslag är att först åka till Milos dit det går både Sea Jets och Aegean Sea Jets varje Tisdag, Torsdag, Fredag och Söndag i början av Juni, stanna ett par dagar och sedan ta Sea Jets som börjar gå den Måndagen den 17 Juni till Amorgos (hamnen heter Katapola). Det komer att gå Blue Star från Amorgos (Katapola) Måndagar, Onsdagar och Lördagar till Schinoussa därifrån!

Ingela
Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 16:31
våga våga är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Ingela A Visa inlägg
... Det komer att gå Blue Star från Amorgos (Katapola) Måndagar, Onsdagar och Lördagar till Schinoussa därifrån!
Ingela
Glöm inte bort Skopelitis som går från Katapola till Schinoussa alla morgnar i veckan utom söndagar!
Våga
Svara med citat
Gammal 2013-04-30, 13:21

Ah, jag hittade shemat för Skopelitis här: http://www.danae.gr/blog/index.php/e...e-end-of-june/ men det står inte från när shemana gäller, bara att det är till sista Juni! Jag tror den börjar gå senare i Maj, varje dag i veckan....för när jag söker på www.ferries.gr komer det bara upp de dagarna jag nämnde!

Ingela

Senast redigerad av Ingela A den 2013-04-30 klockan 13:38.
Svara med citat
Gammal 2013-05-01, 18:45
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Ios och Folegandros låter perfekt tycker jag. Då får din väninna se två fantastiska öar. Om du inte har varit på Sikinos kanske det är ett alternativ, dåligt med stränder men gott om grekiskt vardagsliv, trevliga människor, god mat, mysiga byar och fina vandringsleder. Låter nästan som Schinoussa.
Svara med citat
Gammal 2013-05-07, 09:17
Leena Leena är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vi kommer att resa vidare från Ios till Schinoussa via Naxos (3-4timmar räcker på Naxos) 19/6 så antagligen kommer min grundplan att gälla. Har bara besökt Ios 2 dagar tidigare och det gav både och känsla, bl.a. sökte en bar med stora affischer efter svensk tjej med stor byst för omedelbar anställning. Hoppas verkligen att det bara var för 10 år sedan sånt hände! Tar gärna emot förslag på boende med fin utsikt.
Svara med citat
Gammal 2013-05-08, 10:06

Hej. Vi bodde på ett jättemysigt familjeägt hotell nära Yilalos stranden. Ägaren ger er lift till bussen som tar er till Chora eller Myloptas strand när ni behöver, men det är inte långt att gå heller. http://brothershotel.com/en/ios-island-hotel.html

Det är kommer fortfarande vara ganska lugnt på Ios under tiden ni ska dit, men visst finns det barer och discon öppna i Chora. http://www.lifeisabeachparty.com/des...ttime/bar.html

Ingela
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:56.