Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-05-01, 23:17
jol jol är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 3
Standard Aktiviteter försäsong Agia Marina/Chania

Hej på er alla

Måste först och främst tacka för alla tips och råd (tex att undvika restaurangen Enplo ) jag läst på detta forum.

Jag och min flickvän åker nu nästa vecka, den 11e maj och åter 18e. Ingen AC på rummet pga lågsäsong fast vädret kommer nog inte heller kräva det.

Har läst att äventyrsbadet har försäsongsstängt till exempel, och söker därför lite tips från er mer erfarna om vad som finns att göra och vad som är stängt.

Jag skulle vilja snorkla till det nedskjutna planet vid Agii Theodori, och lite färgglatt djurliv.
Har läst gott om Seastar boat tours, men de har inte svarat på mailet jag skickade dem.
http://www.seastarchania.gr/en/chani...ling-tour.html
Ska man försöka nå dem på plats eller söka alternativ?

Vidare till "snäckskalsstranden" Elafonissos alternativt Falassarna och Balos, som jag iallafall en av dem hoppas kunna besöka med motorcykel.
Nej, jag har inget A på mitt körkort men kör enduro i skogen och hoppas ändå få hyra en 440 eller 650 och ta en dagstour för två genom landskapet. Får man hyra ändå eller ska vi sikta på en bil?
Kanske går bussarna tillräckligt ofta för att man ska slippa känna sig låst efter ett tidsschema, men vore roligare att bestämma själv tycker jag.

Tacksam för svar!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-05-02, 01:24
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Aktiviteter försäsong Agia Marina/Chania

För dykning har du Fun Dive, mitt emot hotell Marika i Platanias. Om Artemis (ägaren)är där ska du hälsa från Svenska Kicki. Mitt råd är att hoppa Elafonissi och ta båten till Balos. Där kan ni både njuta, bada, snorkla och se en fantastisk ö (Gramvoussa), där Mionoerna enligt sägner fann en grotta som ledde dem rakt på Vikingarna. Så om ni undrar över dessa blonda och blåögda Kretensare från Sfakia har ni svaret klart

//Kickie
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-05-02, 10:20
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Danmark
Inlägg: 823
Standard Sv: Aktiviteter försäsong Agia Marina/Chania

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg

... där Mionoerna enligt sägner fann en grotta som ledde dem rakt på Vikingarna.
Fantastisk!

Specielt når man tænker på, at Vikingerne først fandtes mere end 2000 år efter Minoerne...

(Minoerne, 2700 > 1500 før Kristi fødsel))

(Vikingerne 700 > 1100 efter Kristi fødsel)
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-05-03, 09:42
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 580
Standard Sv: Aktiviteter försäsong Agia Marina/Chania

Citat:
Ursprungligen postat av jol Visa inlägg
Nej, jag har inget A på mitt körkort men kör enduro i skogen och hoppas ändå få hyra en 440 eller 650 och ta en dagstour för två genom landskapet. Får man hyra ändå eller ska vi sikta på en bil?
Jag har svårt att tro att du får hyra en så stor hoj utan A-körkort. Det största jag har hyrt är en 125 cc cross utan A-körkort.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-05-03, 19:13
jol jol är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 3
Standard Sv: Aktiviteter försäsong Agia Marina/Chania

Det var inte så snorkel-inriktat på Fun Dive va? Och just de har sitt andra dive center närmare Agia Marina.

Ja då slipper jag fundera på hojen då, synd.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-05-12, 08:54
i_love_cretes avatar
i_love_crete i_love_crete är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 145
Standard Sv: Aktiviteter försäsong Agia Marina/Chania

Om man vill ta en liten tur med Sea Stars boat tours måste man förboka då? Såg att man kunde göra det på deras hemsida nämligen. . Om man vill ta en tur runt Agia Theodori (utan snorkling ) vilken båttur är att föredra? Det utgår ju tydligen turer dit från Chania också.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT