|
||||
|
||||
Strålande sommardag
Igår kom sommaren till oss här vid norrlandskusten. Allt växer så det knakar och den skira sommargrönskan är det vackraste som finns. Hoppas ni alla i vårt avlånga land för njuta av underbart väder hela pingsthelgen. Över 20 grader värmer skönt till både kropp och själ.
Eva |
|
||||
|
||||
Sv: Strålande sommardag
Så bra Eva!
Då växer mina frön och växter i trädgården hemma och på skäret. Det är alltid roligt att komma tillbaks till Umeå i den finste grönska i juni. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Ja, det är verkligen fantastiskt väder just nu, och så har varit ett par veckor. Vi har haft regn några nätter, och det har gjort att naturen har exploderat. Det är så fint! Bokskogen är förgrymmade vacker. Idag hälsade vi på hos några kompisar som bor på en ö inte långt från oss. Deras utsikt går inte av för hackor.
Vy från våra vänners hus. Tänk att rapsen blommar redan. Känns som att det är tidigt. En sak som skiljer sig från andra år här på vår lilla ö är att det kryllar av näktergalar. De är vanligtvis lätta att höra, men svåra att få syn på. Men så är det inte i år. Det är så många som söker bra revir att de bråkar med varandra och struntar i att vi människor ser dem. så här nära har jag aldrig tidigare varit en näktergal. |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Vackra bilder Janne! De gula rapsfälten i kontrast till det gröna och det blå sååå fint!!
Tänk att få se en näktergal, så nära! Härligt!!... |
|
|||
|
|||
Vackra färger och härliga foton på svårfångade byten! Men Janne, bli inte näktergalen, kom ned till oss på Kreta!
/ Jannis |
|
||||
|
||||
Men så vackert, Janne! Och frodigt gul-grönt.
Så där långt har det väl inte hunnit i Umeå ännu, Eva? Då får vi ta fram lien när vi kommer hem. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Måste erkänna att jag inte visste hur en näktergal såg ut. Jag premiärklippte gräset förra söndagen och nu är det dags igen. Det växer verkar så det knakar just nu. Jag tror man skulle kunna stå och titta och se hur löven växer ut, om man hade tid...
Och något mellan hägg och syren är det knappt... Allt samtidigt. Maj är Sveriges vackraste månad. Borde vara förbjudet att jobba under maj månad, tycker jag. aina |
|
||||
|
||||
Citat:
Jannes bilder är underbara så något sådant kan jag inte bjuda på. Eva |
|
|