|
|||
|
|||
Amorgos via Santorini
Hejsan på er kalimeraner behöver er hjälp ännu en gång
Håller just nu på att boka min första resa till Amorgos behöver lite hjälp Den enda resa jag bokat själv utan charter är den jag tog till Naxos 2011, det var lätt, men det verkar lite knepigare att boka till Amorgos , eller? Vi landar i Santorini i slutet av augusti och tänkte bo 5 nätter på Amorgos och sen sluta vår korta semester med 2 nätter i Santorini. Kan man åka med Blue Star Ferrises till Amorgos? eller vilket rederi ska jag boka, min vän är rädd för båtar så vi behöver så stor som möjligt Kan man förboka hemma? eller får man hoppas på att få plats när vi är i hamnen? Och till sist hur lång tid tar det att åka till Amorgos från Santorini? Tacksam för snabb hjälp Senast redigerad av theresa den 2013-05-16 klockan 20:11. |
|
||||
|
||||
Sv: Amorgos via Santorini
heisan...
Tror det bare går en catamaran noen dager i uken fra Santorini til Amorgos. De andre dagene må du over til Naxos og ta "Scoppan" over til Amorgos... ikke akkurat noen stor-båt og ikke noe godt valg for de som er båtredde kanskje ? Eller Blue star som kommer fra Piraus. Dere kan også reise fra Athen (Rafina) ...om ikke flybilettene nedover alleee er bestilt. og bil/passasjerfergeferge fra Piraus kl. 17.30 de fleste dager ( tror det er blue star) Senast redigerad av Ia den 2013-05-16 klockan 21:41. |
|
|||
|
|||
Re: Amorgos via Santorini
Jag har bokat flyg Santorini tur och retur så vi måste åka från Santorini, får kolla avgångarna om det inte är möjligt så får vi bo på Paros istället, alt ett par nätter på Naxos sen ett par nätter i Amorgos, fast helst vill jag bo på Amorgos 5 nätter och 2 på Santorini
|
|
|||
|
|||
Catamaranen verkar gå mån, ons + torsdag 11.30 och framme 12.30. Dom är stora dom båtarna och klarar mycket utan att det gungar för mycket samt att det bara tar en timme! Klart ni skall åka till Amorgos.
|
|
||||
|
||||
Vilket datum och vilken tid landar ni på Santorini?
|
|
|||
|
|||
Re: Amorgos via Santorini
Vi landar på Lördag den 24 augusti kl.13.30
|
|
||||
|
||||
Sv: Re: Amorgos via Santorini
Det går en stor färja 15.30 till Naxos, den är framme 17.30. Ta den och sov en natt på Naxos. Dagen efter åker ni från Naxos till Katapola kl 11.35, då är ni framma i Katapola kl 12.45. Sedan är det bara att börja njuta.
|
|
|||
|
|||
Re: Sv: Re: Amorgos via Santorini
Tack för hjälpen
|
|
|||
|
|||
Hej
Eller så ligger ni över på Santorini och tar 11.30 båten direkt till Amorgos på söndagen. Tar en timme. Skulle den båten vara full så går det en båt även kl 12.30 men den tar några timmar extra. Good Luck mvh Magnus |
|
|