Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-23, 11:33
Mesmorizes avatar
Mesmorize Mesmorize är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011
Standard Atlanta tours, billiga utflykter?

Hej!
Förra året när vi var nere, så fann vi flygblad om Atlanta tours "utflukter", där de erbjöd en mängd olika sådana för 8 euro inklusive lunch..

Man skulle på ullvisning eller liknande före..

Vi vågade aldrig ta en sådan, men undrar om någon gjort det? Och om det även finns i år?

8 euro och lite föreläsning om hälsa o ull kan de ju vara värt, bara man vet att det är " på riktigt" så att säga.
Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 00:27
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Atlanta tours, billiga utflykter?

På "Ullturen" som de tidigare hette, får du en utflykt till exempelvis Knossos, en lunch med och en flaska vin. Under den visning av ullprodukter som omskrivs visas ni fördelen med madrasser, kuddar och täcken i ull. Jag har gått utbildningen till guide, och blivit erbjuden jobbet som säljare, men av ekonomiska skäl (säljarna lever på provisionen av sålda varor) valde jag att jobba dubbel heltid i guldbutiken.

Utflykten är fin, och väl värd priset (guiderna har fått lite tips av mig), och om man sen köper några av de erbjudna produkterna är upp till en själv. Jag skulle köpa madrassen utan en sekunds tvekan om jag tjänade svenska eller norska pengar året om Turerna säljs fortfarande över hela Chania.

//Kikh, som INTE får ett öre för ovan skrivna inlägg

Senast redigerad av Kikh den 2013-05-24 klockan 00:29. Anledning: Tillägg
Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 15:55
Mesmorizes avatar
Mesmorize Mesmorize är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011
Standard Sv: Atlanta tours, billiga utflykter?

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
På "Ullturen" som de tidigare hette, får du en utflykt till exempelvis Knossos, en lunch med och en flaska vin. Under den visning av ullprodukter som omskrivs visas ni fördelen med madrasser, kuddar och täcken i ull. Jag har gått utbildningen till guide, och blivit erbjuden jobbet som säljare, men av ekonomiska skäl (säljarna lever på provisionen av sålda varor) valde jag att jobba dubbel heltid i guldbutiken.

Utflykten är fin, och väl värd priset (guiderna har fått lite tips av mig), och om man sen köper några av de erbjudna produkterna är upp till en själv. Jag skulle köpa madrassen utan en sekunds tvekan om jag tjänade svenska eller norska pengar året om Turerna säljs fortfarande över hela Chania.

//Kikh, som INTE får ett öre för ovan skrivna inlägg

Tack för ditt svar..
Skulle gärna köpa ullprodukter, om jag hade pengarna till det..har vart på ullvisning på gran canaria..men priserna på produkterna är alldeles för dyra för mig tyvärr..
Men kul att veta att utflykten och det är värt de..
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:49.