|
||||
|
||||
Atlanta tours, billiga utflykter?
Hej!
Förra året när vi var nere, så fann vi flygblad om Atlanta tours "utflukter", där de erbjöd en mängd olika sådana för 8 euro inklusive lunch.. Man skulle på ullvisning eller liknande före.. Vi vågade aldrig ta en sådan, men undrar om någon gjort det? Och om det även finns i år? 8 euro och lite föreläsning om hälsa o ull kan de ju vara värt, bara man vet att det är " på riktigt" så att säga. |
|
||||
|
||||
Sv: Atlanta tours, billiga utflykter?
På "Ullturen" som de tidigare hette, får du en utflykt till exempelvis Knossos, en lunch med och en flaska vin. Under den visning av ullprodukter som omskrivs visas ni fördelen med madrasser, kuddar och täcken i ull. Jag har gått utbildningen till guide, och blivit erbjuden jobbet som säljare, men av ekonomiska skäl (säljarna lever på provisionen av sålda varor) valde jag att jobba dubbel heltid i guldbutiken.
Utflykten är fin, och väl värd priset (guiderna har fått lite tips av mig), och om man sen köper några av de erbjudna produkterna är upp till en själv. Jag skulle köpa madrassen utan en sekunds tvekan om jag tjänade svenska eller norska pengar året om Turerna säljs fortfarande över hela Chania. //Kikh, som INTE får ett öre för ovan skrivna inlägg Senast redigerad av Kikh den 2013-05-24 klockan 00:29. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
Sv: Atlanta tours, billiga utflykter?
Citat:
Tack för ditt svar.. Skulle gärna köpa ullprodukter, om jag hade pengarna till det..har vart på ullvisning på gran canaria..men priserna på produkterna är alldeles för dyra för mig tyvärr.. Men kul att veta att utflykten och det är värt de.. |
|
|