![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I år får skomakaren det snärjigt. Häggen blommar för fullt sedan några dagar och vid söderväggen håller syrenerna på att slå ut. För er som inte är svenskar finns det en historia om en skomakare som satte upp en lapp att han var ledig mellan hägg och syren. Därav uttrycket. Vi har ett helt underbart väder här i norr och har i princip haft sommar sen snön smälte. Våren varade en timme eller så och sen kom den ljuvliga solen och naturen doftar redan högsommar. Helt underbart. Fortsätter detta blir det nog väldigt billigt att åka till medelhavet fast vem vill åka dit när vi har så fint.
![]() Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Härnere fick han i alla fall en vecka...
![]() Karin |
|
|||
|
|||
![]()
Håller med dig Eva, det är verkligen en underbar tid nu, längtar inte heller till Grekland just nu när det är så härligt!(ursäkta att jag svär i kyrkan)..
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Välkomna när ni än kommer!
|
|
||||
|
||||
![]()
Men Eva;
jag som hoppades att det skulle regna någon dag denna vecka i Umeå. Mina krassefrön som jag satte på skäret i början av maj måste ju gro! Birgitta, från Chora Sfakia. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Precis som Eva säger så njuter jag i fulla drag just nu.
Jag skulle vilja kalla det för högsommar just för tillfället. Norrbotten är i sitt esse just nu med ljuset som bara blir starkare och starkare. Så för tillfället har jag ingen längtan till Kreta, däremot att få mina nya batterier från England så räckvidden blir lite större. Stan är helt plötsligt full i folk som sitter ute och äter eller fikar. Det ger en liten känsla av sydeuropa. Krisen kommer när det är 1,5 meter snö ute då är längtan som störst. Jag får då trösta mig med att vi har i alla fall riktig vinter här uppe. Målet vore att tillbringa sommaren i Norr och vintern på Kreta. Tyvärr så blir det dubbla hyror då och det har man som panchis inte råd med. Så det får fortsätta att vara en dröm! Men vad vore livet utan drömmar? Jag gjorde verklighet av en dröm 2003 då jag flyttade till Kreta och det lever jag länge på. Nog för att jag är lite avis på Arne och Birgitta, men de har säkert gjort sig väl förtjänta av sin resa. Jag förstår Birgittas tvekan inför bron, för jag hade samma känsla, men jag gick över i alla fall tillsammans med andra människor. Ensam vete tusan om jag hade vågat för ljudet är skräckinjagande och förstärks av ravinen vilken fungerar som klanglåda. /Ulf |
|
||||
|
||||
![]()
Håller verkligen med dig Ulf. Ljuset och värmen i kombination är helt oslagbart.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Detta med skomakaren var en nyhet för mig. Tänk vad man lär sig
![]() Annars när jag hör uttrycket "Mellan hägg och syrén", tänker jag alltid på Ulf Lundell. /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Men tänk om han kunde sjunga också!
/ Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Det är väl en definitions- och smakfråga. Jag föredrar definitivt en uttrycksfull röst med känsla än skönsång utan. Bob Dylan, t.ex., kraxar ju som en kråka numera, men ack vilken feeling han fortfarande har i sina bästa stunder...
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med helt och hållet. Det går inte en dag utan att jag lyssnar på Dylan, spelar ingen roll om det är den unga eller gamla Dylan, allt är bra!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]() |