|
|||
|
|||
tips på tyst boende i pireus
Blir nog tvungen att övernatta i Pireus. Tips på hotell och helst lugnt läge så det går att sova bra utan massa trafikbrus och skrik.
Phidias har jag hört mycket gott om men det var fullbokat tyvärr..... Andra tips? |
|
||||
|
||||
Sv: tips på tyst boende i pireus
Men du, ring eller maila till Phidias. Jag vet att de samarbetar med ett par andra Hotel i samma område. De kan nog vaska fram ett bra alternativ.
Arne och Birgitta Kreta |
|
|||
|
|||
Vi bodde väldigt lugnt och bra på Lilia Hotel, nära småbåtshamnen. Men det var förstås inte på sommaren, men där fanns inget runt om som kan vara störande ens på sommaren. Vi bokade via www.Bookingcom
Lissi |
|
|||
|
|||
Hej pianilss
Här kommer ett hotell som ligger en bit från de stora stråken, men bara några hundra meter ner till hamnen. Pireus Dream hotel 79-81 Filonis str och 70-80 Notara str, hotellet ligger i en gränd mellan gatorna. www.piraeusdream.gr Från mitt resebrev Taxi till hotellet som visade sig vara ett litet trevligt och propert hotell, med mycket trevlig personal. Rummet var mycket prydligt och hade en härlig balkong. A/C fanns, på med den och i säng, klockan var nästan två på natten. Frukost på hotellet, den var mycket bra, ägg, bacon, korv, olika sorters bröd, yoghurt med flingor, juice, kaffe och te. http://www.kalimera.se/resebrev/2008/grekland_pa.html Ha en go semester PA |
|
|||
|
|||
Håller med PA och rekommenderar också Pireus Dream. Nära hamnen, mycket trevlig personal och väldigt lugnt läge.
|
|
|||
|
|||
Tack snälla ni för tips! Man kan lita på Kalimera.se!
Pireus Dream är bokat! Längtar nu........18 dagar kvar...... Nån som har nåt tips på bra taverna i Pireus ???? Pia |
|
|