![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kan någon dela med sig av erfarenhet av att boka båtbiljetter på nätet? Är det säkert eller risk för att bli blåst? Är det prisskillnader mot att köpa "över disk" ? VArt hämtar man ut biljetterna? Länk?
Förra året åkte vi samma rutt med highspeed båt och vill göra det igen. Familj med 3 barn i åldrarna 3,7 och 9 men jag känner viss stress över att biljetterna ska vara slut och att vi blir tvungna att tillbringa ännu fler timmar i Pireus än nödvändigt i ca 40 gradig värme.. Åsa |
|
||||
|
||||
![]()
Jag köper varje år sedan 2010 båtbiljetter för mig och bilen mellan Italien och Grekland och mellan Pireus och min ö Lesvos på nätet. Med bokningsnumret hämtar jag sedan biljetterna dels i den Italienska hamnen och sedan i rederiets kiosk i Pireus. Har inte haft några som helst problem. Rederiets kiosk ligger vid båten så ta bara reda på var rätt "port" i Pireus för din resa är, så är det inga problem. Det finns många kartor på nätet över hamnen i Pireus så det är lätt att hitta rätt. När du är här och vill köpa returbiljetten till Pireus kan du få din biljett utskriven på resebyrån eller i kiosken i hamnen. Blåst blir du bara om du ska åka Katemeran och det blåser för mycket.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tusen tack! Då ska vi våga oss på det i år så vi slipper skynda oss som tokar till Pireus från flygplatsen för att få rätt biljett och istället ta det lite lugnt.
|
![]() |
|
|