Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-06-17, 21:04
Asaryd Asaryd är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Enskede
Inlägg: 7
Standard Boka båtbiljett Pireus-Naxos på nätet?

Kan någon dela med sig av erfarenhet av att boka båtbiljetter på nätet? Är det säkert eller risk för att bli blåst? Är det prisskillnader mot att köpa "över disk" ? VArt hämtar man ut biljetterna? Länk?
Förra året åkte vi samma rutt med highspeed båt och vill göra det igen. Familj med 3 barn i åldrarna 3,7 och 9 men jag känner viss stress över att biljetterna ska vara slut och att vi blir tvungna att tillbringa ännu fler timmar i Pireus än nödvändigt i ca 40 gradig värme..

Åsa
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-06-17, 21:13
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Skala Mistegnon, Lesvos
Inlägg: 410
Standard Sv: Boka båtbiljett Pireus-Naxos på nätet?

Jag köper varje år sedan 2010 båtbiljetter för mig och bilen mellan Italien och Grekland och mellan Pireus och min ö Lesvos på nätet. Med bokningsnumret hämtar jag sedan biljetterna dels i den Italienska hamnen och sedan i rederiets kiosk i Pireus. Har inte haft några som helst problem. Rederiets kiosk ligger vid båten så ta bara reda på var rätt "port" i Pireus för din resa är, så är det inga problem. Det finns många kartor på nätet över hamnen i Pireus så det är lätt att hitta rätt. När du är här och vill köpa returbiljetten till Pireus kan du få din biljett utskriven på resebyrån eller i kiosken i hamnen. Blåst blir du bara om du ska åka Katemeran och det blåser för mycket.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-06-18, 21:14
Asaryd Asaryd är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Enskede
Inlägg: 7
Standard Sv: Boka båtbiljett Pireus-Naxos på nätet?

Tusen tack! Då ska vi våga oss på det i år så vi slipper skynda oss som tokar till Pireus från flygplatsen för att få rätt biljett och istället ta det lite lugnt.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT