|
|||
|
|||
Boka boende i förväg, bonde slutet av juli?
Vi kommer förmodligen till Amorgos 31/7.
Vi är 7 personer, bör vi boka boende i förväg? Står folk i hamnen och försöker få gäster till sina hotell eller gäller det att gå runt och leta om man inte bokat? Var rekommenderar ni att bo? |
|
||||
|
||||
Sv: Boka boende i förväg, bonde slutet av juli?
Bonde eller ej,(skämt åsido) är det vår starka rekommendation att ni förhandsbokar boende på Amorgos i månadsskiftet Juli/ Augusti då den verkliga högsäsongen drar igång med full kraft.
I Katapola kan vi rekommendera Villa Katapoliani 1 och 2. Egen hemsida. Arne |
|
|||
|
|||
Instämmer med Arne, 7 personer 31/7=Förboka!
|
|
||||
|
||||
Innan ni åker till Amorgos är det bra om ni bestämmer er för vilken ort ni ska bo i.
|
|
|||
|
|||
Vilken är trevligast?
Vi vill ha det lugnt men inte för händelselöst inne i byn.trevliga tavernor att spendera kvällarna på. Bra om det finns närhet till uthyrning av moppe/fyhjuling. Vi tänkte se oss runt lite grann men byn får gärna ha en trevlig strand i närheten. Vi reser utan barn. |
|
||||
|
||||
Aegiali tycker jag, där finns allt ny efterfrågar, bra straand trevliga barer och tavernor, uthyrning av fordon.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Jag tycker att Katapola är trevligast. |
|
|||
|
|||
Jag passar på att ställa samma fråga men om ett annat datum i tråden. Jag kommer med fru och två barn (2 och 4) någongång i slutet av juni, ev 1/7. Kommer det finnas alternativ i Aegiali då? Anledningen till att jag inte vill förboka är att jag inte vet exakt vilken dag vi kommer till Amorgos.
Jag var själv i Katapola för 7 år sedan och hade förbokat boende men det fanns ett stort utbud i mitten av juli när jag kom till bra pris så jag hade verkligen inte behövt förboka. |
|
||||
|
||||
Jag kan inte tänka mig att allt är uppbokat den tiden. Visserligen har jag märkt ett extremt stort intresse för Amorgos i år, men i slutet av juni, början av juli, bör det finnas gott om rum.
|
|
|||
|
|||
Tack! Jag gör ingen förbokning. I värsta fall kanske man får flytta runt lite.
|
|
|