![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har precis kommit hem från Lefkas och längtar redan tillbaka till den grekiska övärlden
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är ett stort och trevligt hotell, men det ligger i Amoopi. Det är inte mycket som händer där förutom strandlivet. Till barnfamiljer skulle jag kunna rekommendera det, men inte till en vuxen ensamresenär som vill träffa andra människor.
![]() Många britter hittar du inte på Karpathos. Däremot italienare, eftersom ön stod under italienskt styre i många år. Många av de äldre öborna talar italienska. ![]() Karin som åker ner på torsdag ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack, Karin för ett gediget svar...
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, jag tycker ju att Karpathos har mycket att erbjuda för en ensamresenär. Jag vet många, många tjejer som åker dit ensamma; några åker till och med flera gånger om året.
![]() (De britter jag känner på ön brukar hålla till runt Anoi Café Bar och Zoriana's Place en bit bort utefter stranden i Pigadia. Några finns det allt, fast de dominerar inte bland turisterna. ![]() Om du dessutom talar om när du åker, är jag säker på att det finns andra Kalimeror där nere samtidigt. Det är många härifrån som brukar åka ner på hösten. ![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Ok, låter ju positivt
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så lite, så.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
På Leffkas bodde jag på Scorpios, ett fantastiskt hotell, med fantastisk utsikt, god mat och en fantastiskt trevlig personal...
Gärna lite uppe på en platå, med utsikt över havet och den grekiska arkepelagen...lugnt område..."riktig" grekisk atmosfär (gillar den grekiska gästvänligheten)...Räcker med några restauranger i området och gärna pool, men inget krav ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Okej. Och du tänker åka charter? Titta runt på bolagens sajter och se om du hittar något som verkar intressant, så kan jag förhoppningsvis tala om litet mer. Någon arkipelag lär du inte se utan kikare; Karpathos ligger väldigt ensligt.
![]() ![]() Några direkta "hålligång"-ställen hittar du inte heller. Man går till någon bar eller kafé, tar något att dricka och umgås med folk på kvällarna. Det mesta i hålligångväg inne i stan är nog Boulevard of Broken Dreams, som har liveunderhållning i form av diverse coverband. Acropolis är också mycket populärt på kvällarna, och spelar hög musik fram till midnatt. Sen måste de dämpa radikalt för att inte få polisen på sig. ![]() ![]() För litet mer moderat underhållning tycker jag du ska slinka in på Pelagos någon kväll. Där har de också levande underhållning, men där spelas grekisk musik. Theodorakis, Kazantzidis, Kaldaras, Poulopoulos och de andra stora favoriterna. ![]() Karin som sitter på Pelagos på torsdag kväll ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
...låter mysigt...
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, i Lefkos kan du inte göra någonting utom att sola, bada och äta.
![]() ![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Ok, förstår hur du menar...
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, vill du träffa människor så vidhåller jag att det är lättare i Pigadia, där det finns ställen att gå till som inte domineras av familjer.
![]() ![]() Själv bor jag på Blue Sky, mitt inne i centrum, med utsikt över en gata åt ena hållet och taxitorget åt det andra. ![]() ![]() Har du läst resebreven från Karpathos? Där kan du hitta en hel del smått och gott. Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tipsen, Karin! ...ska kolla in de hotellen...låter ju mysigt...
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Apollo har alla utom Blue Sky. Dit går ingen charter.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Parasol, med Apollo, verkar mysigt...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Parasol är bra
![]() ![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ok tack, Riitta...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sound of the see ser också mysigt ut...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sound of the Sea är fint och säkert jättetrevligt, men det ligger alldeles isolerat på andra sidan berget. En lång promenad till närmsta civilisation, uppför en lång backe och sen ner minst lika långt.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Gatan går ju intill, men jag hade inte ont av det! Sound of Sea är ett bra hotell också, men ligger avsides bakom ett berg. Man ser havet, men inte något av Pigadia
![]() Riitta ![]() |
![]() |
|
|