|
||||
|
||||
Glad midsommar
|
|
||||
|
||||
Sv: Glad midsommar
|
|
||||
|
||||
Å hungrig blir man!
Aina |
|
||||
|
||||
Citat:
Vilken härlig liten videosnutt! Tack för den och ha en Glad Midsommar du med! /Eva |
|
||||
|
||||
Japp! Vi börjar med matjessill... En av deras bästa låtar, tycker jag. Näst efter Roland Highway.
Karin |
|
||||
|
||||
Glad Midsommar alla!
|
|
||||
|
||||
Glad midsommar från Finland också! Vi har nog ingen midsommarstång (förutom på Åland ) I stället bränner vi midsommarbrasor.
/ Anne |
|
||||
|
||||
Re: Glad midsommar
Stämmer in i önskningarna - Ha en underbar Midsommar alla goa Kalimera vänner!
// KR |
|
||||
|
||||
Sv: Re: Glad midsommar
På Kalymnos hoppar man över en rad med eldar den 23 juni- vid en strand, så att man kan hoppa i vattnet direkt. Mycket populärt! Kantouni, Vlychadia och andra ställen.
|
|
|||
|
|||
Glad Midsommar även från oss, just nu på hemmaplan. Vi har flytt från hettan till bättre temperaturer. Och till barnbarnen!
/ Jannis |
|
|||
|
|||
Här i Chania på Kreta firade man stort redan igår kväll, med fyrverkeri i hamnen och många familjer ute på tavernorna, trots den ekonomisk krisen. Man firade sommarsolståndet som inföll i morse, jag tror även i Sverige. Och på söndag blir det eldarna igen som man dansar omkring och hoppar över. Jag kom direkt till hamnen igår från Elafonissi och hade tur, för jag visste då ingenting om detta firande, förrän jag kom hem och ville sova och hörde live-music här utanför ...
|
|
|||
|
|||
Så har solen gått ner efter den längsta dagen på året. Vi har tillbringat en fantastisk solig eftermiddag med alla barn och barnbarn på Öland efter världens åskväder och t o m hagel på förmiddagen.
Solnedgången sedd från Ölandsbron var väldigt fin! Ha en fortsatt fin helg alla ni! Lissi |
|
||||
|
||||
Ønsker alle dere svensker, som virkelig feirer midtsommer, en fortsatt trivelig St.Hans helg
|
|
|||
|
|||
Alla firar inte midsommar, en del måste jobba också....men det går bra det med!!..
|
|
||||
|
||||
Jaa då var vi hemma i Jamtland..Efter en skön midsommar hos goda Greklandvänner i Dalarna..
|
|
|